Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Santoxen Tack!
@Murray Jag har lagt bud på två av dina exmoors.

Jag som inte skulle köpa fler hästar haha


Yeay!! Tack :):) Så slapp de pensioneras :) Verkar som att du kanske fick ett föl på köpet? :D Men den är också på god väg att få star.
(o tack gode gud att det inte fanns några roliga föl i den världsdelen jag är fast i nu :laugh: - ska INTE fylla upp platserna igen)
 
Hur går det för er att sälja?
För mig händer ingenting. Flera hästar är ute till salu för andra gången, två är ute för tredje gången.
Inga super hästar men några är iaf över medel, har lite kul tecken och är ute för låga summor(runt 5000HRC). Och inte ett enda bud!
Det kommer ju inte gå att spela i längden om det inte går att sälja ens bra hästar med rolig färg? Jag har tyckt att det är otroligt roligt men nu börjar det bli segt om jag ska behöva pensionera varenda häst jag inte vill behålla och vänta på att levla upp hundra gånger för att kunna köpa in nån ny...
När jag köpt in hästar med väldigt speciella färger så har det inte varit något problem att sälja dem (CR/CR akhal-teke, SW1 trakheners, färgglada islänningar, osv...). Welsharna är å andra sidan väldigt svåra att sälja! Även om de har ett par VG och inga average, samt fått stjärna på utställningar. Mustanger är hopplösa att försöka sälja om de inte är extremt speciella.
 
Okej, efter att dagens föl blev totalt misslyckat (sämre än båda föräldrarna och blev brun trots möjlighet till både silver och skäck) har jag nu betäckt islänning nummer två. Den här: https://www.horsereality.com/horses/101638/vinda är betäckt med denna: https://www.horsereality.com/horses/103557/draugsi

Splashed White, tobiano och silver, NÅT ska väl lyckas ärvas ned i alla fall. Kan ju dock sätta pengar på att skimmelanlaget följer med också då... :rofl: Men men, totalt bör det bli bättre än första oavsett färg. :D
 
Hur går det för er att sälja?
För mig händer ingenting. Flera hästar är ute till salu för andra gången, två är ute för tredje gången.
Inga super hästar men några är iaf över medel, har lite kul tecken och är ute för låga summor(runt 5000HRC). Och inte ett enda bud!
Det kommer ju inte gå att spela i längden om det inte går att sälja ens bra hästar med rolig färg? Jag har tyckt att det är otroligt roligt men nu börjar det bli segt om jag ska behöva pensionera varenda häst jag inte vill behålla och vänta på att levla upp hundra gånger för att kunna köpa in nån ny...
Det är segt fram till de sista sekunderna innan auktionen avslutas typ. Det känns jobbigt men man får hålla sig kall och vänta tills auktionen verkligen går ut.
 
Hingst nummer femtusen känns det som bland mina kladrubers, verkade bli en 85%are. Min monster-hingst har gett fem hingstar på fem födda föl. :cautious: Tack och lov att bara tre av dem har fötts hos mig, men det är ju halvt omöjligt att sälja något, förutom den av dem som hade fått 90% en gång på utställning. Känns som om jag kommer lyckas fylla retirement home om det här kommer fortsätta.
 
Om man tittar på resultaten just nu verkar det vara mest shires och någon normand....

Jaså! Eller jag har ju inte kollat tävlingarna iofs då jag inte har någon att tävla med ännu. Men det var inte vad jag skulle trott.

Någon som vet vad i texten som ska vara bra för körning när man köper från foundation och inte kan se stats?
 
Jaså! Eller jag har ju inte kollat tävlingarna iofs då jag inte har någon att tävla med ännu. Men det var inte vad jag skulle trott.

Någon som vet vad i texten som ska vara bra för körning när man köper från foundation och inte kan se stats?
Jag satsar på Clevelands, men har bara en som är vuxen. Han är inte tillräckligt tränad än för att gå bra på tävling. Men flera av dem är bedömda att kunna bli champion i körning. Mina ligger på 340-360p i de GP-delar som räknas till körtälvingarna. Confon har jag mindre koll på.
Det som listas för körtävlingar är: Agility, Pulling power, Speed, Stamina och Strenght + Trot, Back, Shoulders och Hindquarters.
De första hästarna jag köpte kollade jag bara om caroll trodde de kunde bli champions i körning, men försöker få lite bättre koll än så nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 580
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 389
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 351
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp