Bukefalos 28 år!

Ela

Trådstartare
Min tik på två och ett halvt år har sista tiden börjat att hosta, värst är det på nätterna.
Det är ofta enstaka "torra" hostningar låter som rethosta. Det låter som om något i halsen irriterar henne.
Jag kan inte påminna mig om att jag hört hostningarna under dagtid utan bara på natten när vi sover.

Va tror ni det skulle kunna bero på? Funderar på om mask kan ha liknande symtom? (googlade och såg flera hundar med mask som hostat)
 
Sv: Hosta

Min hund hostade som du beskriver på nätterna och när han sov.

Visade sig vara spolmask. Avmaskade och han blev värre och värre under två nätter, den tredje var det borta och han har inte hostat sen dess.

MAskarna ska tydligen migrera genom att hostas upp ur lungorna och sedan sväljas ner i magen. Dock läste för ett par veckor sedan att det bara är på små valpar den migrationen sker:confused:, men har inte kollat upp källor ordentligt.


Vart att prova? ta ett träckprov iaf :laugh:
 
Sv: Hosta

Hosta kan bero på mycket, hundar med hjärtproblem kan hosta. Jag hade nog ringt en vet och hört vad h*n tror.
 
Sv: Hosta

Det var inte så länge sen hon var inne på en stor genomgång hos veterinären då hon hade käkat upp en sten.
Jag tycker att de borde ha sett ett eventuellt hjärtfel då, men självklart skall jag ringa och kolla med veterinären också fast det känns inte aktuellt under helgen.

Mask tror jag nog hon kan ha, hon äter mycket skit ute och det var längesen jag avmaskade henne. (avmaskades som valp)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 490
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 662
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 051
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp