T

Trassel_tösen

Hej! I onsdags så hostade ponnyn lite då och då, men inte jättemycket men man reagerade liksom. Sen nu idag, torsdags så fortsatte han och hosta. Jag tog tempen och den låg på 37,8 vilket är normalt för han. Men tillslut hostade han upp en slembit. Efter det hostade han nästan ingenting. På ridturen tänkte jag ta det lungt men han var framåt och ville galoppera! Jag har en fundering att det kanske är dammigt i boxen, han kanske har fått torv i magen? Vet inte vad jag ska göra nu! :confused: Har anmält mig till tävling på Söndag, men han kanske inte ska anstränga sig eller vad tror ni?? SNälla hjälp mig!!

Kram Lollo
 
Kolla upp foder, strö och stall.

Du ska inte tävla. I värsta fall kan du förvärra symptomen och hästen spräcker/tänjer lungblåsor. Detta leder till kvickdrag. Det kommer fler tävlingar.
 
han har inte hostat någonting idag, och han var pigg och glad på ridturen. jag tror inte det är någon fara. jag tror bara det var något som irriterade i halsen.
tack för svar!

/L
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej alla på forumet jag har fått problem med min foderhäst. Vi har haft henne i ca 3 veckor och det har inte varit några problem förens...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 067
Senast: Dalmas
·
Hästvård Min häst blev förra onsdagen lätt snuvig. Torsdagen märkte jag att han verkade tröttare,tempade normalt. På fredag em. hade han 39,5...
Svar
5
· Visningar
2 538
Senast: EmmaL
·
Hästvård Har lite bekymmer med min häst och känner mig nu helt handfallen och vet inte vad ja ska göra.. Ja vilken resa detta ha varit...
Svar
1
· Visningar
1 041
Senast: qnockout07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp