hostande häst!

Sv: hostande häst!

Kl

En frisk häst hostar inget alls öht! Det måste man ha klart för sig. Hästar är inte som oss att de harklar sig eller hostar lite när man sprungit eller börjar komma igång.

Har hästen väl börjat hosta är det massiva åtgärder direkt, annars blir de som min, skitkänsliga för minsta lilla direkt resten av livet... Torv, det ska ALDRIG lukta ammoniak!!! Allt foder på golvet. Ger man hö eller halm får den inte damma alls, damm är lika med mögel!!!

Många utropstecken för det är faktiskt så viktigt :-) och det är så surt att i
eterhand inse att man inte gjorde tillräckligt i början.
L
 

Liknande trådar

Hästvård En vän ska bli medryttare på en häst som hostar första halva varvet i trav, ca 4-5 gånger. Enligt ägaren slutar hästen med detta när han...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Sirap
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 086
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 085
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp