Hostar brunt slem?!

molnskimmer

Trådstartare
Aaa.. vad kan det bero på? Någon som har någon aning?

Min ponny hostade nämligen upp brunt slem idag när jag var ute och red. Hostade flera gånger, dock kom det inte slem varje gång. Ska prata med vet. så fort denna behagar svara. Men under tiden kanske någon av er har någon idé?

Hon verkar inte sjuk på nåt sätt, pigg på ögonen, lika pigg som vanligt att rida, inget snorig och ingen feber. Äter och dricker som vanligt.

Hon brukar aldrig hosta så jag har ingen aning om varför.. :confused:

Kan hästar börja hosta för att man byter foder?
Höet är detsamma men började ge henne betfor för någon vecka sedan och har precis (igår) börjat med en ny sorts mineraler som vi aldrig använt tidigare.

Någon?!
 
Sv: Hostar brunt slem?!

Finns många anledningar till varför hästar hostar. Gör hon det många dagar tycker jag att ni ska kolla upp det. Min häst hostar gul/vit slemm om han äter hö eller står på halm. Han tål inte det så bra och är väldigt dammalergisk. Vad på ATG och tog slemmprover från magen och fick reda på vad det var för hosta och att han är tydligen kännslig mot möggelsporerna som kan finnas i hö och liknande...
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 625
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 245
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 687
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden
  • Liten hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp