P

pluttsara

Jag undrar om någon vet vad som kan vara fel med min 5 åriga hankatt...
Han har en förskräcklig hosta, den låter jätte hemskt.
han är avmaskad och vaccinerad, har varit hos veterinären men de hittar inget fel. Någon som varit med om liknande?
Hostan har hållt i sig i snart ett år i och för sig inte varje dag.... Tacksam för svar :bow:
 
Astma kanske,vet en katt som har det o den hostar om den inte får sin kortisonspruta kontenuerligt,dvs var tredje månad.
den katten är 17 år......o har haft det i 4 år.
Behöver verkligen inte vara samma men det är ju värt att kolla upp. :D
 
Min hankatt har nyligen fått diagnosen astma. Han hostade ungefär en ggr/dagen. Vet trodde först det var lunginflammation, men efter fyra olika antibiotikakurer som inte had enågon verkan så fick vi inse att det var astma. Han står nu på kortisontabletter 3 ggr/veckan, och mår bra på det, han hostar inte mer.
Vi ska testa att sänka dosen gradvis, vi började med 2 tabletter/dagen.
 
Tack för era svar, nu bär det av till veterinären igen...

Sara :rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 124
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Min ena utreds sedan två månader för kennelhosteliknande hosta och orsaken gäckar veterinärerna. Hjärtat är kollat (pga tidigare...
Svar
6
· Visningar
890
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 503
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp