xet

Trådstartare
I vårat stall står förnuvarande 9 hästar, nu hostar tre av dem då ska man veta att en av dem har problem med halsen så hon "räknas" inte riktigt. De hostar sporadiskt men har inte någon feber då alla hästa är tempade sedan två-tre veckor. Inte snoriga. Bara hostiga.

Det är bra stalluft, inte dammigt + bra ventilation.

Är det någon som har den blekaste om vad det kan vara.
Vi har nu gissat på en förkylning, eller att det har varit jätte kallt, blivit varmt och växlat mellan -25 till +8. :confused: :confused:
 
Japp, bra hö. Kan inte tala för de andra två men tror att de också har bra hö. Mitt är iaf dammfritt och grönt och fint. :)

Hästarna går dessutom ute om det inte är kallare än -20--25.
De är ute från 07:30,08:00 fram till 17:00.
 
vårat stall har kommit in i en förskylning..

hostar, några snorar, men ingen feber..

ser ut att de håller på att bli bättre nu iaf!

alla hästar är nästan smittade utom min + sju till av 15.
 
Stallmiljön och fodret verkar ju vara helt ok, så jag tror det är en liten förkylning.
Ofarligt och inget att få "panik" över.
Blir det inte mer än det som är nu, skulle inte jag "vidta" ngnting.
 
Han vilat honom, alltså skrittat och varit ute i hagen för att han ska få röra på sig lite granna... :crazy:

Och nu är det lugnare med hostandet så att det kanske bara var en förkylning :)
 

Liknande trådar

Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 441
Senast: Capybara
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 334
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skulle vilja ha råd ang min dammkänsliga häst. Idag står han på torv i boxen som jag blöter när jag lägger in nytt, har utevistelse...
Svar
19
· Visningar
2 862
Senast: Korven
·
Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
870
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp