Höstföräldrar 2014 del 2.

Hoppar in här också då, men jag var inte så aktiv i förra tråden. Tjuvläser några gånger i veckan men det brukar inte bli något skrivet...

@heartstring Jag bor också utanför Lkpg. Tror vi var 4-5 östgötar i förra tråden.
 
Jag med, bor mellan skeda udde o Brokind kan man säga, på väg mot västerby. Lillan e snart 12 v :)
 
Ok, då bor vi rätt nära varandra. Jag bor lite längre söderut och på andra sidan 34:an, in mot Fjälla.
 
Vad bra med en ny tråd @Cocos !
Angående vikt så är Iris också mullig och gullig! Runt jul vägde hon 6500 och var ca 60 cm om jag mins rätt. Det ska bli spännande att väga henne i slutet av februari! Hon har vuxit massor både på längden och bredden.
 
Bäst jag skriver lite så jag hittar tillbaka :-)

Här har vi en tjeja som fått för sig att det är en bra idé att behöva bajsa tidigt på morgonen och sen hålla sig vaken... borta är sovmornarna till 10.
 
@Imnir ja då är hon rund :D
Edith är längre men väger nästan ett halvt kilo mindre :laugh:

Idag va vi på andra möter med föräldragruppen på BVC.. Alltså folk är ju säkert snälla egentligen men jag blir mållös när man tydligt hyssar såfort bebisen gnäller... Den gnäller ju för att den vill nått, varför ber man den då vara tyst? :confused:
 
@Imnir ja då är hon rund :D
Edith är längre men väger nästan ett halvt kilo mindre :laugh:

Idag va vi på andra möter med föräldragruppen på BVC.. Alltså folk är ju säkert snälla egentligen men jag blir mållös när man tydligt hyssar såfort bebisen gnäller... Den gnäller ju för att den vill nått, varför ber man den då vara tyst? :confused:
Menar du att E har vuxit ikapp H? :eek: E var ju ett liiitet liiitet knyte när vi sågs sist! Jag tycker inte det var så länge sen, men det är ju nästan två månader inser jag nu :o
 
Jösses vad ni skriver. Hinner ju knappt med:p. Jag bor iaf några mil från Växjö. A väger runt 7,5 kg räknade jag ut när jag ställde mig på vanliga vågen med henne i famnen. Ska bli spännande att väga och mäta henne på bvc på onsdag. Dock är det ju även dags för sprutor då:cry:. Hon fyller ju fem månader imorgon.
 
Iris ska vaccineras nästa vecka, 3 månaders vaccinet en månad försenat pga av rs-viruset.
Jag brukar titta bort och tänka på något annat när dom ger sprutorna.
 
Nu ligger lilleman och sover i min famn i en pyjamas i storlek 68... Inte för att den passar utan för att han lyckades spy ner alla fyra rena pyjamaser i storlek 62 plus mig och soffan inom loppet av en kvart. :down: Han är normalt sett ingen kräkis men jag tror hans förkylning ställer till det för honom stackaren :(
 
Senast ändrad:
@Madick Ah, kul med fler som kör det tricket! Annie vaknar oftast vid halv fem, bajsar och sen är hon såååå pratig och blir såååå arg om mamma råkar blunda lite mitt i våra diskussioner...

@FrDrake & @Carand Jag är också östgötte, bor strax utanför Mjölby. Har för mig att det var någon uppåt Motala också? Kanske dags att vi får till en träff?
 
@TeamLundVer Stackars Bastian. Annie är ju en kräkis alltid och hela tiden, men jo det blir värre om de är förkylda. Hostande och slem i halsen är inget vidare. :( Hoppas han kryar på sig snabbt!
 

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
764
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
392
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp