Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad jobbigt, lider med dig! När man är van att vara aktiv suger det verkligen att inte kunna vara detJahapp, de flytningar (enligt förlossningen) som jag haft nästan dagligen de senaste veckorna var visst mindre blödning från livmodern eller moderkakan. Läkaren på spec mvc tyckte det var lite svårt att se vilket, men jag fick förbud mot fysisk aktivitet/ansträngning för att inte riskera en större blödning. Så ingen träning, promenader osv tills hon är ute
Hon fortsätter däremot att må riktigt bra i alla blodvärden, och ligger nu på +40% i vikt. Fick prata med narkosläkaren idag inför kejsarsnittet, han kändes trygg men måttligt intresserad då hans telefon ringde konstant. Fick sagt det viktigaste iaf, och han berättade lite hur de tänker kring snittet och dess komplikationer.
Var hos mvc i går (vecka 39 idag) allt såg bra ut, hade ju 9,2 i blodsocker sist och fick göra glukosbelastning men då såg allt bra ut, nu låg blodsockret på 4,1 (?) Jag frågade hur det kunde pendla så, och då sa hon att dom funderade på om det var fel på deras avläsare, det verkade som den gav för höga värden iblandNåja, allt var bra iaf.
Jag ska ha videosamtal med BB Sthlm på tisdag om kejsarsnitt och är ju lite orolig, orolig att de kommer tvinga mig till vf och att bebis kanske kommer vara stor och min ålder osv osv så jag kommer få ett TUL om några veckor. BM tyckte även att det vore bra iom att jag inte ökat ngt öht i vikt.
magmått var iaf 28 och hjärtljud 136![]()
@Bexzor Vad drygt med förbudet men skönt att bebis ändå mår bra![]()
Åh vad jobbigt, lider med dig! När man är van att vara aktiv suger det verkligen att inte kunna vara detSåklart fantastiskt bra att bebis mår bra
men jag förstår att det var ett jobbigt besked.
Funderar på att packa en bb-väska redan nu, för att ge tecken till universum och bebis att hon gärna få bli en early bird, runt vecka 38 kanske? Kan ju inte skada![]()
Låter obehagligt! Skönt att du får kolla upp detIdag har jag haft så ont i magen så jag haft svårt att andas stundtals.
Ringde mvc och det är troligen navelbråck eller invändigt blåmärke (?).
Är så öm på magen så vill skrika när jag råkar komma åt.
Bebis sparkar, vrider och vänder sig så mycket hela tiden så tror mer på invändigt blåmärke än navelbråck men fick tid på måndag för att kolla upp det.
Vecka 30 ska det varaJag får inte ihop ditt inlägg. Har du skrivit fel på graviditetsvecka? För om du är i vecka 39 idag så är ett TUL om några veckor väldigt optimistiskt, samt väldigt sent samtal med BB Stockholm om kejsarsnitt.
Nu vet jag inte hur "snälla" BB Stockholm är, men att endast vara rädd för stor bebis och din ålder är ingen anledning nog för att få igenom humanitära skäl. Nu skriver du iofs osv osv, så det kan finnas punkter där som är skäl nog.
Varför är du orolig för stor bebis om jag får fråga?![]()
Vecka 30 ska det vara
Självklart så får man inte snitt endast pga rädsla för stor bebis.
Jag har valt att inte skriva så mkt om varför jag behöver ks i den här tråden då jag inte tycker det passar här, vill liksom inte skrämma upp någon, kanske passar bättre i en tråd avsedd för det så en kan välja att läsa
Jag har fö väldigt bra koll på ks och jag är egentligen trygg i att jag kommer få det, men tills det är bestämt kan en ju aldrig vara helt säker![]()
Jag är lite känsligBer om ursäkt om det uppfattade som om jag ifrågasatte dig. Det var inte min mening och det var därför jag skrev att det kan finnas skäl i ditt "osv osv"![]()
Jag är lite känsligSärskilt kvällstid.
Ska bli roligt med TUL som jag fick extra iaf, alltid roligt att se bebis. Men har hört att man inte ser så mkt i de sena veckorna?