R

Rigolette

Vad tror ni om honom ? Fel på honom ? Är han less ? Han har ju galopperat i sina 5 senaste starter .. (tror jag det var), sist (idag) på Bergsåker galopperade han bort sig i starten.

Lite smått nyfiken bara .. kul att höra vad ni andra tycker å tänker å säger .. :)
 
Sv: Hot Tub

Har dom inte kollat upp honom borde dom gjort det för längesen:crazy: Är han kollad kan man fundera på om psyket fått sig en törn:(
 
Sv: Hot Tub

Som unghäst höll han på att slå mig ur vagnen (när han stod på Jägers)... Han var ganska lynning på den tiden - han kanske behöver lite omväxling??
 
Sv: Hot Tub

*KL*


Tror han börjar bli för stressad, när det börjar gå så fort och man klättrar så enormt så hänger kanske inte psyket o nerverna med riktigt!
 
Sv: Hot Tub

*kl*
dom har säkert laddat lite väl mycket bakom bilen så det stigit honom åt huvet.. får väl sitta bänkad på plats på lördagarna nu å kolla om han e med på varenda bilstartsprovlopp framöver :D
 
Sv: Hot Tub

Släpp honom på bete och låt honom ha det bra över sommaren.
Han har ju gjort en fantastisk klassklättring, klart det måste tära på psyket att ta ut sig varenda gång?
Gör säkert gott för kroppen också....
 
Sv: Hot Tub

Red Mile skrev:
Släpp honom på bete och låt honom ha det bra över sommaren.
Han har ju gjort en fantastisk klassklättring, klart det måste tära på psyket att ta ut sig varenda gång?
Gör säkert gott för kroppen också....
jo men han vinner ju när det är voltstart!! så det är bilen som är problemet - inte att han tar ut sig.. ;)
 
Sv: Hot Tub

lucillehornline skrev:
jo men han vinner ju när det är voltstart!! så det är bilen som är problemet - inte att han tar ut sig.. ;)

Tror inte att det är bilen som är problemet, det är huvudet.
Och att i så fall gnugga bilprovstarter med honom vore som att släcka en eld med bensin.....
 
Sv: Hot Tub

Håller med... Sommar vila skulle göra den gossen gott!
 
Sv: Hot Tub

Red Mile skrev:
Tror inte att det är bilen som är problemet, det är huvudet.
Och att i så fall gnugga bilprovstarter med honom vore som att släcka en eld med bensin.....
de e väl klart att bilen är en utlösande stressfaktor!! annars hade han ju betett sig lika dant i voltstart!
om man får problem så brukar dom sitta kvar fast man vilar, gäller självklart inte alla hästar, mne då brukar man ju köra provstarter i antingen volt eller bil beroende vilket som e problemet så dom lugnar ned sig ich inte behöver stressa iväg. lika som fobier - man botar den med det som man är rädd för, fast lugnt och stilla så man inte känner obehag..
om man släper han på bete kan han vara lika dan när han läpps bakom bilen igen, eller så kan han vara den gamla vanliga hot tub??!! tiden lär utvisa det
 
Sv: Hot Tub

"Tuben" startade iaf idag på Bergsåker med Öhman själv i sulkyn. Han slutade 3:a utan galopp efter Västerbo Montoya och Cyklon ! :)
 
Sv: Hot Tub

Smaart .. ! ;) Så långt tänkte inte jag .. voltstart alltså ;)
 
Sv: Hot Tub

Sådär.. Men det krävdes en tripp till Norge för att det skulle gå vägen ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
516
Senast: Corax
·
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 296
Senast: Jeps
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp