Hotell i London?

nyponros

Trådstartare
Råkade lite spontant boka en resa till London med en kompis om några veckor. Vi ska stanna 3 nätter och vill bo på ett hotell hyfsat centralt och så billigt som möjligt med okej standard:D.

Någon som har några tips?
Dubbelrum, alltså ej sovsalar och med eget badrum.:)
 
Sv: Hotell i London?

Central Park Hotel kan jag rekommendera. Lite beroende på budget då, men personligen tycker jag det är ett bra pris för den standarden.
 
Sv: Hotell i London?

Kom hem från london i lördags :) bodde på ibis wembley tre nätter med min sambo och vi betalade 1400 för det. Låg ca 10-15 min från city beroende på vilken station du ville gå av vid. Fräsht o fint!
 
Sv: Hotell i London?

Har bott på The Cumberland vid Hyde park/Oxfoord street.

Fräscht, modernt, trevlig personal, bra frukost, och centralt!
 
Sv: Hotell i London?

Titta på http://www.booking.com. Bästa priserna, plus att många skriver korta omdömen så man kan bedöma hur det faktiskt är, och inte bara efter hur många stjärnor hotellet har :)

http://www.hotels.com är också bra.

Jag kanske kan rekommendera ett par olika också, fast jag har ju inte bott på hotell sådär jättemycket i London, det var mest hus ;) - vill ni ha frukost och sådär?
 
Sv: Hotell i London?

Åh det hotellet har vi kikat på! Cumberland apartment heter det va? Eller är det två olika?

Tack för tipsen så långt, kollar upp allt!
Jättebra med hotell som ska undvikas också, uppskattas!:D

*edit, frukost är ingen prio haha
 
Sv: Hotell i London?

Åh det hotellet har vi kikat på! Cumberland apartment heter det va? Eller är det två olika?


Jag vet att det finns flera hotell i London med samma namn, tror att själva kedjan de tillhör heter ngt i stil med The Gouman. Antar att de håller samma standard så jag rekommenderar de verkligen.
Vet att det ligger ett vid Towern och sen det vid Oxfoord street, kan mycket väl finnas fler :) Överkomligt pris med bra standard.
 
Sv: Hotell i London?

När jag var i London nyss så bodde vi på The Grand at Trafalgar Square (samma som Club Quarters, Trafalgar Square). Väldigt bra läge och fräsht hotell.

Jag brukar alltid boka genom Hotels.com (genom Sponsorhuset så min ridklubb får pengar) och sen välja hotell med prisgaranti. När jag var till NY i våras så fick jag ned priset ner flera tusen, och då jämförde jag bara med Hotels.coms egna priser.

Och utöver kommentarerna som finns på bokningssidan så brukar jag också kolla in kommentarer och bilder på Tripadvisor (och även uppdatera själv där när jag bott på ett hotell).
 
Sv: Hotell i London?

Att tilläggas är kanske att vi inte bokade i förväg utan väl på plats. Detta efter en misslyckad natt på ett hostell vid Piccadilly :grin:
Och eftersom vi var där i mellandagarna med mycket folk så tror jag inte förbokning krävs nu heller.
 
Sv: Hotell i London?

Jag puttar upp tråden. Ska åka till London i oktober, ska spendera 4 nätter i London och har ingen aning om vad jag ska titta efter. :p
 
Sv: Hotell i London?

Standarden på engelska hotell är låg jmf med Norden, så avråder från att boka de allra billigaste....

Hotellen runt Hyde Park där många skandinaver bor är nästan uteslutande gamla slitna viktorianska hus med dålig standard och noll brandsäkerhet. Bodde på ett ställe som fått hyfsat bra kritik men jag tyckte att det var förfärligt. Hål i väggen, madrasser med bara fjädrarna kvar, släpa tunga väskor uppför 70 cm breda trappor...

Senast jag var i London bodde jag på St Giles på Oxford St. Det är ett stort hotell mitt i smeten. Läget är helt oslagbart, rummen okej men traditionell och ganska tråkig inredning. Det bästa är att du har gångavstånd till all shopping, West End med alla teater, och massa restauranger och klubbar. Tuben stannar utanför hotellet. Dock tråkig typisk engelsk frukost!

Ett lite finare hotell men ändå inte jättedyrt är Park Plaza County Hall. Det ligger på South Bank, närmaste station är Waterloo. Stort och modernt hotell med fina rum och fantastisk frukostbuffé för mig som älskar frukt och färskt bröd.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 317
Senast: sthu
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
396
Senast: Fideli
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 917
Senast: Cattis_E
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 103
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp