Hotell med glasdörrar in till toaletten?

Fibusen

Trådstartare
VAD ÄR DETTA FÖR PÅFUND?!

En bekant delade nyss ett inlägg att dom var incheckade på hotell i storstaden, och det var ju fint och så, MEN, enbart glasdörr till dusch och toa. Den ser inte ens ut att vara tex frostat glas, utan helt klart?!

Det känns liksom som om oavsett vem jag reser med så vill jag iallafall kunna gå på toa ifred? Tänk om jag och tex min nyfunna kärlek tänkte åka på en liten lyxweekend och hamnade där? Vi har ju inte ens börjat prutta inför varandra än, men då helt plötsligt så ska vi sitta och bajsa och kunna vinka till varandra samtidigt? Och när man ska torka sig? Vad fan?! O_o:banghead::nailbiting:
Ja jag vet att alla bajsar, och ja, det är den mest naturligaste saken i världen, men jag vill varken synas eller se!

Jag trodde inte ens detta fanns på riktigt, men tydligen?! Måste man fråga när man bokar vad det är för dörr in till dasset? :o:nailbiting:

Är man inte det minsta brydd så kan man väll lämna dörren öppen om man vill, men nu finns det ju en dörr som man kan stänga, men endå är det full insyn. Hur kan man ha en genomskinlig glasdörr som DÖRR?! Utan andra alternativ ens?

Har någon av er hamnat på liknande rum någon gång? Överlevde ni? Eller är det bara jag som är överkänslig?! :o
 
När vi reste runt i Asien var det många hotell med glasväggar in till toaletten/badet. Men det fanns ofta nån typ av knapp så man kunde välja frostat/genomskinligt glas, inte bara så man kan se rätt in, haha 🙈

Lite lätt obekvämt om man delar rum med typ nån halvkänd på gruppresa/kollega 😝
 
Tycker det är ganska vanligt på nyare hotell, varit på flera som haft så!

Och dörrarna går ofta inte att stänga som vanliga dörrar utan är skjutdörr alt att det blir stora glipor i kanterna = inte det minsta ljudisolerande heller

Ofta undrat vem som kom på tanken?
 
Varför känner jag igen detta? Var det inte någon här som hade en tråd om det och la in en bild på någon slags glasbur i hörnet på ett hotellrum där nedre halvan var frostad? Eller är det något viralt som vandrat på någon så kallad nyhetssajt som tex aftonbladet? 🤔
 
Varför känner jag igen detta? Var det inte någon här som hade en tråd om det och la in en bild på någon slags glasbur i hörnet på ett hotellrum där nedre halvan var frostad? Eller är det något viralt som vandrat på någon så kallad nyhetssajt som tex aftonbladet? 🤔

Ingen aning! Jag har varit på hotell där toalettdörren haft ett stort, runt glasfönster i dörren, men då skulle man behövt stå nästan på tå för att se in, så det kändes ju ok, men endå på gränsen. Nu hade min bekanta som sagt hamnat på ett hotell med helglasad dörr in till badrummet vilken hen tyckte var lite sådär... Jag hade ju gått i taket och packat ihop och åkt hem!

Tänk bara om man sitter och vilskiter med musik i öronen och städerskan kommer in i rummet? O_o
 
Har inte själv varit i ett sådant rum, men gav bort en hotellövernattning och där fick dom visst ett sådant badrum :laugh: Läst att det är vanligt, tittar man på bilder på olika hotell så ser man det ofta också.
 
Ja, så känner jag med, vem FAN tycker att detta är en bra ide?
Det skulle faktiskt vara mycket intressant hur tankarna gick vid själva planerandet och bygget av badrummen.

Varför känner jag igen detta? Var det inte någon här som hade en tråd om det och la in en bild på någon slags glasbur i hörnet på ett hotellrum där nedre halvan var frostad? Eller är det något viralt som vandrat på någon så kallad nyhetssajt som tex aftonbladet? 🤔

Kanske har du bara drömt 🤷‍♀️
 
Verkar som att hotellbadrum inte alltid är superbra planerade?

Ett hotell tidigare jag var på var duschen så nära toan att mina knän slog i duschväggen när jag satt på toan.
 
Det skulle faktiskt vara mycket intressant hur tankarna gick vid själva planerandet och bygget av badrummen.

Verkligen! Som sagt, vill man vara ”öppen och synlig” så kan man ju faktist strunta i att stänga dörren, men vi som faktist vill kunna bajsa ifred borde ju få möjligheten att göra det? Majoriteten borde ju luta mot stängd dörr?

Duscha framför tex killen, inga problem, men det är ju toalettbesöken jag vill kunna sköta ifred. Och åker jag med relativt okända människor så vill jag inte duscha synligt heller. Hade det funnits en knapp så glaset blev frostat, så okej. Men inte helt öppet!!!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp