Hotell med glasdörrar in till toaletten?

Nu kommer tandborstsidan på ditt handfat inte att tvättas av personalen! :arghh:


Hade det varit ett av mina privathus däremot... :sneaky:

:D
Vilken tråd är det?

Minns en gång på hotell i England där jag hade lämnat rummet som en total explosion av saker och sedan återvänt och blivit stum av chock och skämts. Alla kläder vikta i skåp, pyjamas vikt under kudden, böckerna i hög på bordet...

Jag hade liksom trott att de möjligen skulle vifta lite med en dammvippa runt min katastrof, om jag ens tänkte.
 
2017 var jag i Indien i Delhi.... Bodde på en välkänd hotellkedja (Radisson Blue) och till min förvåning hittade jag hela VÄGGEN mot själva rummet i glas..... Lite creapy känsla.....
Det känns som att toaletten liksom stirrar på en.

Jag bodde en gång på ett hotell där jag hade en myrstig från balkongdörren till där de traskade ut under hotellrumsdörren till korridoren. Hellre det! (de höll sig liksom på stigen om man inte spred fudge runt sig).
 
Vilken tråd är det?

Minns en gång på hotell i England där jag hade lämnat rummet som en total explosion av saker och sedan återvänt och blivit stum av chock och skämts. Alla kläder vikta i skåp, pyjamas vikt under kudden, böckerna i hög på bordet...

Jag hade liksom trott att de möjligen skulle vifta lite med en dammvippa runt min katastrof, om jag ens tänkte.


Ett litet sidospår i den här tråden. https://www.bukefalos.se/threads/hur-agerar-ni-hemma-hos-andra.1482139/

Vilken snäll maid! :heart
Vi får inte röra/flytta på gästernas saker när vi städar, vilket gör det förbaskat svårt ibland. En pyjamas eller jacka på sängen, givetvis, men inte mycket mer.
 
Fast man åker väl ändå inte med kollegor och bokar samma rum? I min lilla bubbla har det aldrig någonsin varit ens på förslag.

Men hela iden är rubbad. Det är ju därför man har ett separat rum för detta. Om man ska ha glasväggar kan man väl ändå låta bli helt att bygga vägg?

På mitt jobb gör vi det. Jobbar som personlig assistent, och när brukaren åker bort på semester så får jag och kollegan dela rum och brukaren får ett rum. Då är det dessutom ingen kollega jag känner bra eftersom vi jobbar en och en, förutom när vi åker iväg då och behöver dubbel assistans.
 
På mitt jobb gör vi det. Jobbar som personlig assistent, och när brukaren åker bort på semester så får jag och kollegan dela rum och brukaren får ett rum. Då är det dessutom ingen kollega jag känner bra eftersom vi jobbar en och en, förutom när vi åker iväg då och behöver dubbel assistans.

Vi har ofta stora konferenser på vårt hotell och då sover många deltagande i tvillingrum.
 
När jag råkade ut för glasväggar (klart glas med frostad rand om jag minns rätt) till badrummet på ett hotellrum förra sommaren, sa en bekant att idén kommer från män som köper prostituerade, och vill kunna hålla koll på vad de gör hela tiden. Det blev det ju inte direkt behagligare av. :crazy:
 
Tur att jag bokat rustika hotellrum med stenväggar och mögel till min resa till Skottland. Inga designhotell i fortsättningen heller med andra ord. Och då är jag ändå själv på rummet - men skulle av någon djupt rotad psykologisk anledning ändå tycka att glasdörr ut till resten av rummet var jobbigt.

Vårt hotell var rätt gammalt men därefter ombyggt, troligen hade där inte funnits nån toalett eller badrum i rummet "förr i tiden" så de hade stuvat in det i klädkammaren, typ.
Man fick dessutom backa in och gå ut. Nu är jag och mannen relativt bekväma med toalettbestyr med den andre närvarande, men jag föredrar ändå helstängda dörrar med lås för dusch eller iaf nr 2, både till partner och mig själv, om valmöjlighet finns..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp