Hotell med glasdörrar in till toaletten?

Hmm det där var till och med mindre än ett sommarhus vi hyrde en gång där duschen satt fast i handfatet, men man kunde faktiskt precis stå framför toaletten och duscha. Man behövde inte sitta på den 🤣 (jag valde att tvätta mig med havet, saltvattensschampo ftw.) (kollegorna kallar det Stockholmsdusch)
Ibland kan jag inte låta bli att undra hur tankegångarna gick när det skulle byggas..
 
Men det är ju så obegripligt vanligt? Och inte helt populärt, vad det verkar:

När Clarion Hotel Sign öppnade satte man in moderna glasdörrar till badrummet i 214 av de 558 hotellrummen. Glasdörrarna har genererat många återkopplingar från gäster som hellre hade sett en trädörr. Synpunkterna har varit många i hotellets NPS system och i sociala medier. Efter att ha lyssnat på gästernas önskemål om mer privata badrumsbesök byter nu hotellet alla glasdörrar till trädörrar.

Länk

Det är ju ett av de hotellen jag tyckte var märkligast! De hade satt dörren precis vid sängen så man låg i sängen och såg direkt in i toaletten och den som ev försökte uträtta sina behov 🤣
 
Inte hotell, men i Göteborg finns en käck och trevlig klubb där toaletterna har genomskinliga dörrar och mellanväggar, frostade men man ser alldeles för tydligt att man inte är ensam därinne...
 
Inte hotell, men i Göteborg finns en käck och trevlig klubb där toaletterna har genomskinliga dörrar och mellanväggar, frostade men man ser alldeles för tydligt att man inte är ensam därinne...
Operan i Stockholm har (hade?) vid första raden också dörrar i glas om jag inte minns fel, minns mest att de var märkliga och att jag hellre valde en toa högre upp ...
På toaletterna på Stockholms Central går inte dörrarna ända ner, och är även i övrigt hopplösa med svart inredning och "spegel", ingenstans att sätta ifrån sig en väska utan att den blir blöt etc ... och dessutom gemensam för herr och dam. Annars är det ju inte ovanligt med "halva" dörrar där det är endast damtoaletter (och inte lika stort och öppet).
 
Jag tycker de flesta hotell har den varianten numera, är oftast så på de hotell i London och Barcelona jag brukar bo på. Har även råkat ut för det i Dubai och Indien. Reser mest i jobbet så bor i princip alltid själv i rummet så då spelar det ingen roll. Inte så kul om man skulle delat rum med en kollega.

Tyckte det var värre när jag bodde på Berns i Stockholm och det var speglar på två sidor av duschen så för att inte tvingas titta på sig själv naken i duschen var man tvungen att titta in i hörnet.:grin:
 
VAD ÄR DETTA FÖR PÅFUND?!

En bekant delade nyss ett inlägg att dom var incheckade på hotell i storstaden, och det var ju fint och så, MEN, enbart glasdörr till dusch och toa. Den ser inte ens ut att vara tex frostat glas, utan helt klart?!

Det känns liksom som om oavsett vem jag reser med så vill jag iallafall kunna gå på toa ifred? Tänk om jag och tex min nyfunna kärlek tänkte åka på en liten lyxweekend och hamnade där? Vi har ju inte ens börjat prutta inför varandra än, men då helt plötsligt så ska vi sitta och bajsa och kunna vinka till varandra samtidigt? Och när man ska torka sig? Vad fan?! O_o:banghead::nailbiting:
Ja jag vet att alla bajsar, och ja, det är den mest naturligaste saken i världen, men jag vill varken synas eller se!

Jag trodde inte ens detta fanns på riktigt, men tydligen?! Måste man fråga när man bokar vad det är för dörr in till dasset? :o:nailbiting:

Är man inte det minsta brydd så kan man väll lämna dörren öppen om man vill, men nu finns det ju en dörr som man kan stänga, men endå är det full insyn. Hur kan man ha en genomskinlig glasdörr som DÖRR?! Utan andra alternativ ens?

Har någon av er hamnat på liknande rum någon gång? Överlevde ni? Eller är det bara jag som är överkänslig?! :o

Ja, vi kraschade min pojkväns bror och kompis hotellrum en natt i Göteborg och där var det glasdörr... frostad dock men varför?

Jag överlevde :D duschade tillomed!
 
Jag hör till den skaran som uppskattade äldre hotell i f f a Frankrike som hade separat toalettrum och badrum.

De bygger moderna hotell så i Frankrike fortfarande. Senaste gångerna jag bott på moderna hotell där har det varit lösningen (både lägenhetshotell och vanliga hotell). Det kändes konstigt första gången, men det är ganska finurligt - och ännu finurligare om man är mer än en som bor.
 
Det var jag med om för några år sen här i Sverige :laugh: Hela badrumsväggen var i glas och dörren var en skjutdörr i glas som inte gick att låsa och som inte gick igen helt, och som inte gick hela vägen upp i taket eller ner i golvet. Det tror jag förresten inte att väggarna gjorde heller. Jag tyckte att det var så konstigt! Det var inte ett enmannarum heller utan vi var tre stycken vuxna människor :p
 
Hmm det där var till och med mindre än ett sommarhus vi hyrde en gång där duschen satt fast i handfatet, men man kunde faktiskt precis stå framför toaletten och duscha. Man behövde inte sitta på den 🤣 (jag valde att tvätta mig med havet, saltvattensschampo ftw.) (kollegorna kallar det Stockholmsdusch)
Det där var poppis ett tag för att få plats med dursch i små lägenheter där det bara var toa innan. Inte säkert det anpassades i övrigt. Minns en lägenhet jag vå på fest i i Stockholm som hade så, i en garderåbsskrubb inklämd under trappan till lägenheten ovanpå. Man var dessutom tvungen att backa in i vinkel med krökt rygg för att sätta sig på dasset. Plats för att hala ner byxorna väl på plats fans inte utan det fick man göra innan man backade in genom dörren, som visserligen inte vara av glas. Kort i rocken behövde man vara om man skulle luta sig tillbaka när man väl satt på tronen. Sen fick man ta duschandet väl där parkerad på toa. Var nog ingen av grabbarna på kalaset som provade att stå upp ivartfall.

Lösningen är nog inte helt ovanlig på dv fritidsbåtar och husvagnar heller, platseffektivt blir det åtminstonne, men finns värre ändå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp