Hotell med glasdörrar in till toaletten?

Jag hade varit mer imponerad av den som bökar av sig jackan och har ännu mer att ha i knäet. :p Tycker det är mycket mer behändigt att bara hasa upp jackan.
Fast man ska ju inte behöva ha nåt i knäet, för att det ska finnas krok. Högst troligt har man ju inte ens jackan på sig inomhus på t.ex en flygplats, så utan krok skulle man i så fall först behöva ta sig jackan för att kunna gå på toaletten...
 
Fast man ska ju inte behöva ha nåt i knäet, för att det ska finnas krok. Högst troligt har man ju inte ens jackan på sig inomhus på t.ex en flygplats, så utan krok skulle man i så fall först behöva ta sig jackan för att kunna gå på toaletten...
Jag hade tagit på mig jackan alldeles oavsett om det funnits krok eller inte på toaletten. Har aldrig förstått vitsen med krok när jag sett det, men nu vet jag att vissa tycker det är viktigt ;)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Och jag som har termobyxor med hängslen på vintern känner inte att det är något alternativ att inte ta av jackan. Hänger dessutom snörstroppar på jackan som jag garanterat skulle lyckas få i toan.

Där jag är oftast är det så rent att jag bara dräller kläder, väska och ev. övriga prylar på golvet. Men om det är bås med öppna väggar eller någon som blött ner/skitat ner är inte det ett alternativ, så jag är också för att krokar är en nödvändighet.
 
:bow:

Tänkte på det senast häromdagen när jag fick välja på att ställa ner handväskan på toagolvet (:yuck:) eller försöka balansera den på en arm på något höger medan jag gjorde det jag skulle. Himla opraktiskt!
På en av de offentliga toalleterna jag använder ibland (Nöden har ta mig fan ingen lag, det är så sant som det var sagt, använd det skithus som finns eller kissa i byxorna....) finns ingen krok och det är alltid piss och vatten på golvet. Som tur är har dörren en sådan där fjäder som gör att den stänger själv så när jag har stängt och låst hänger jag mina grejer på den. Där är säkert en massa äckligt gammalt damm, men hellre äckligt gammalt damm än piss, tänker jag. Tyvärr huserar gärna ett gäng alkoholister och narkomaner där så det finns både spritflaskor, ölburkar och diverse sprutor där ibland. Stå och kissa gör man helst där.... Att ha med ett paket näsdukar att torka händerna i när man tvättat dem är också något som finns i min väska dagligen. Så även en femma till offentlig toalett som jag kan nå om jag har tid eller kan hålla mig tills jag når en sådan som kostar och slipper den här toaletten....
 
Det här är ytterligare en sådan där buketråd som öppnar ögonen lite. Jag har verkligen aldrig ens tänkt tanken på att det kan behövas en krok på publik toalett - lika lite som jag kunde ana att folk saknade skohorn på hotellrum. Har aldrig använt endera.
Men man lär så länge man lever, jag ska ha det i baktanke och tipsa!
 
Jag har oftast ryggsäck på mig och en full sådan är inte direkt rolig att gå på toaletten med. Speciellt inte i kombination med jacka. Älskar krokar!

ps. Är efter denna tråd nästan rädd för hotell, huh vill inte ha glastoalett:eek:
Hotellet jag sov på i natt har inte glasdörrar för dass, som tur är! Jag satt där i godan ro och tänkte att det var då en faslig tur med tanke på att dörren är mitt emot dassastolen. Vilken jäkla syn det hade varit!

Men jag kunde inte låta bli att tänka på @Sel och tandborstflytten i en annan tråd tidigare när det diskuterades något om hur det gjordes på hotell! :D Den tanken kom sig liksom när jag la min tandborste på handfatet så där som jag brukar göra!
 
  • Haha
Reactions: Sel
Hotellet jag sov på i natt har inte glasdörrar för dass, som tur är! Jag satt där i godan ro och tänkte att det var då en faslig tur med tanke på att dörren är mitt emot dassastolen. Vilken jäkla syn det hade varit!

Men jag kunde inte låta bli att tänka på @Sel och tandborstflytten i en annan tråd tidigare när det diskuterades något om hur det gjordes på hotell! :D Den tanken kom sig liksom när jag la min tandborste på handfatet så där som jag brukar göra!

Nu kommer tandborstsidan på ditt handfat inte att tvättas av personalen! :arghh:


Hade det varit ett av mina privathus däremot... :sneaky:

:D
 
Nu kommer tandborstsidan på ditt handfat inte att tvättas av personalen! :arghh:


Hade det varit ett av mina privathus däremot... :sneaky:

:D
Åh jo, jag lämnade tillbaka rummet innan jag åkte hem igen så nu bor nog någon annan där och ockuperar handfatet med sin tandborste! :D

Men där satt jag först på da... toaletten och gjorde vissa behov :turd:, och tänkte på den här tråden och började fnissa. Tur det inte var glasdörr! Tittade upp i taket och funderade på VARFÖR man inte har toaletten som stängda rum över allt, varför sprida lukt och ljud? Finns det människor som gillar andra människors lukter? Sedan spolade jag, med locket nedfällt givetvis (och lyfte och glodde så det var rent.... :angel:) och tvättade händerna och tänkte på det här med att stänka vatten om sig kring handfatet, hur gör man ens det? Kanske när man tar tvål av tvålhållaren? Men då kommer det ju inte vatten överallt liksom. Nå, jag städade inte undan de vattendropparna dock. Fick syn på min tandborste och la den på handfatet och tänkte på diskussionen med dig! Funderade om det faktiskt är någon som lyfter på någons tandborste för att torka handfatet under den när den ligger så, och så rättade jag till handduken och gick ut med en huvudskakning över hur mycket bukegriller jag har i huvudet ibland!:D:rofl:
 
Åh jo, jag lämnade tillbaka rummet innan jag åkte hem igen så nu bor nog någon annan där och ockuperar handfatet med sin tandborste! :D

Men där satt jag först på da... toaletten och gjorde vissa behov :turd:, och tänkte på den här tråden och började fnissa. Tur det inte var glasdörr! Tittade upp i taket och funderade på VARFÖR man inte har toaletten som stängda rum över allt, varför sprida lukt och ljud? Finns det människor som gillar andra människors lukter? Sedan spolade jag, med locket nedfällt givetvis (och lyfte och glodde så det var rent.... :angel:) och tvättade händerna och tänkte på det här med att stänka vatten om sig kring handfatet, hur gör man ens det? Kanske när man tar tvål av tvålhållaren? Men då kommer det ju inte vatten överallt liksom. Nå, jag städade inte undan de vattendropparna dock. Fick syn på min tandborste och la den på handfatet och tänkte på diskussionen med dig! Funderade om det faktiskt är någon som lyfter på någons tandborste för att torka handfatet under den när den ligger så, och så rättade jag till handduken och gick ut med en huvudskakning över hur mycket bukegriller jag har i huvudet ibland!:D:rofl:
Det är otroligt hur det hänger med faktiskt. Nästan som en hemsökelse, på gott och på ont. :D

Jag har också börjat fundera på huruvida jag dräller vatten omkring mig på handfatet och kommit fram till att - nej, det gr jag inte och jag har ingen aning om hur andra människor gör det heller. Däremot spiller jag tydligen på golvet när jag tvättar ansiktet, eftersom det rinner ned till armbågarna när jag blir för entusiastisk.
 
Det är otroligt hur det hänger med faktiskt. Nästan som en hemsökelse, på gott och på ont. :D

Jag har också börjat fundera på huruvida jag dräller vatten omkring mig på handfatet och kommit fram till att - nej, det gr jag inte och jag har ingen aning om hur andra människor gör det heller. Däremot spiller jag tydligen på golvet när jag tvättar ansiktet, eftersom det rinner ned till armbågarna när jag blir för entusiastisk.
Ja verkligen!

Hahaha, armbågsvattnet ja! Det är något ofog, hur får folk det att stanna i handfatet.....
Jag har också kommit fram till att jag är rätt renlig av mig på dass faktiskt, förutom tandborsten på handfatet. Men pga buke ska jag få hjälp att sätta upp en hylla till bland annat eltandborstar och sådant! :D
 
Hur det gar till nar folk draller vatten runt handfatet forstar inte jag heller ... Jag vet bara att jag blir blot pa magen om Maken inte torkat upp efter sig. :cautious: Somliga av oss, som ar kortare an andra, nar inte fram om vi inte lagger magen mot kanten pa handfatet ... sa vara klader suger upp ett par liter vatten sa dar i mitten av kroppen. :meh:
 
Hur det gar till nar folk draller vatten runt handfatet forstar inte jag heller ... Jag vet bara att jag blir blot pa magen om Maken inte torkat upp efter sig. :cautious: Somliga av oss, som ar kortare an andra, nar inte fram om vi inte lagger magen mot kanten pa handfatet ... sa vara klader suger upp ett par liter vatten sa dar i mitten av kroppen. :meh:
Been there Done that.
 
2017 var jag i Indien i Delhi.... Bodde på en välkänd hotellkedja (Radisson Blue) och till min förvåning hittade jag hela VÄGGEN mot själva rummet i glas..... Lite creapy känsla.....
 

Bifogade filer

  • DSC_0325.JPG
    DSC_0325.JPG
    173,4 KB · Visningar: 156
Jag brukar ibland ha återkommande drömmar om att jag sitter på toa, och att toan plötsligt är mitt i ett rum där folk bara kommer och går, eller än värre, stannar och pratar med en.

Det är inga behagliga drömmar.

Dessa hotellrum skulle nästan förverkliga dessa drömmar. Antar att arkitekten av sådana rum inte lider av samma sorts drömmar som jag :cautious:
 
I övrigt på ämnet opraktiska toaletter, så finns det här i finland en stor affärskedja som verkar ha en förkärlek för båstoaletter.
Dessa bås är dessutom ofta utrustade med varsitt handfat. Gott så, om det inte var så att båsen ofta är för grunda, så att man nästa borde dra ner byxorna utanför och backa in. Väl inne så skulle man lätt kunna vila huvudet mot dörren om man lutade sig fram lite.
 
Jag brukar ibland ha återkommande drömmar om att jag sitter på toa, och att toan plötsligt är mitt i ett rum där folk bara kommer och går, eller än värre, stannar och pratar med en.

Det är inga behagliga drömmar.

Dessa hotellrum skulle nästan förverkliga dessa drömmar. Antar att arkitekten av sådana rum inte lider av samma sorts drömmar som jag :cautious:
Eller så är det just vad arkitekten gör och hens psykolog har beordrat KBT. :D
 
I övrigt på ämnet opraktiska toaletter, så finns det här i finland en stor affärskedja som verkar ha en förkärlek för båstoaletter.
Dessa bås är dessutom ofta utrustade med varsitt handfat. Gott så, om det inte var så att båsen ofta är för grunda, så att man nästa borde dra ner byxorna utanför och backa in. Väl inne så skulle man lätt kunna vila huvudet mot dörren om man lutade sig fram lite.
Sa en sitta och vilskita en stund är det bekvämt att kunna luta pannan mot dörren! Värre bara om någon lyckas öppna!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp