Hotell med glasdörrar in till toaletten?

Kan det vara nåt säkerhetsidé med att det inte ska gå att gömma sig på dass och hoppa på hotellgästerna?

Då tycker jag att man i konsekvensens namn ska ha genomskinliga garderobsdörrar och genomskinliga sängar och sängkläder så ingen kan gömma sig där heller. Extra säkerhet uppnår man om även väggarna till nästa rum är genomskinlig, för då får man ytterligare ett par ögon som kan upptäcka om det pågår nåt fuffens i rummet.
 
Ska man ha alla väggar genomskinliga så kan man lika gärna vara uta väggar - så blir ventilationen hygglig med!
Hette net med fri ochluffsa eller hur det nu var!
 
När jag var i Kina för några år sedan var jag på ett hotell med ganska stort avlångt rum. Längs med långsidan, mittemot dörren in, var toa och dusch. Hela väggen var av glas :D 🙈 Det fanns dessutom ett litet hål ut till gatan utanför vid handfatet.

Jag fattar inte varför, nu åkte jag med bästa kompisen och hennes mamma, så det var inte så awkward, förutom när jag satt och sket... Var dock livrädd att någon skulle öppna dörren medan jag duschade :o
 
Jag har också varit på några hotell där det är så här både där dörren liksom inte går ända upp och glasdörrar, men priset tog nog ett hotell i Berlin som var supermodernt, där var det en dusch som hade en halv vägg framför och toan var helt inför öppen ridå så att säga, ingen glasvägg framför ens. Nu har jag visserligen varit med min man i massa år så ingen större skada skedd men en gnutta privatliv hade ändå varit skönt. Om jag hade varit nykär och ung så hade det nog känts vansinnigt obekvämt, eller ännu värre på konferens och delat rum med en jobbarkompis då hade jag nog haft svårt att stå ut faktiskt. Har tyvärr inget kort på det.
 
vi hade det på vårat 5 stjärniga hotell i mexiko. Glasskjutdörrar som inte var frostade och glipor på en halv dm upptill och nertill. Jävligt bra kombo med IBS mage. Luktade skit i hotellrummet och sambon hörde och såg allt. Oerhört romantiskt :D:banghead:
 
Senast ändrad:
vi hade det på vårat 5 stjärniga hotell i mexiko. Glasskjutdörrar som inte var frostade och glipor på en halv dm upptill och nertill. Jävligt bra kombo med IBS mage. Luktade skit i hotellrummet och sambon hörde och såg allt. Oerhört romantiskt :D:banghead:
Kan ju tillägga att vi efter någon dag bestämde så att vi sa till när nöden och då fick den andre gå ut på balkongen och stänga dörren. Men det är ju helt sinnes att det ska behövas, vilken galning kom på den briljanta idén med glasdörr?! Vi garvar är det såhär i efterhand . Vet att ett clarion hotell i Sverige satte in glasdörrar i alla hotellrum (flera hundra) och de fick så mycket klagomål att de nu bytt ut alla dörrar till vanliga. 😂😆
 
Det kan vara så att jag är lite udda i sammanhanget som ibland inte har någon väska alls alternativt hänger den under ena armen. Ytterkläder skulle jag aldrig klä av mig bara för att sätta mig på toan och sedan sätta på jackan igen. Låter omständigt :D
Uhm dina jackor är kanske midjekorta alla, slutar i bälteskanten på jeansen? Jag tycker det är oerhört bylsigt att försöka hasa upp jackan och hasa ned grejs och så hålla fast jackan så den inte åker ned över rumpan?

Typ jobbigare än hellång yllekjol eller overall som när man var liten :D
 
Jag är med @karamelldrottningen här och har aldrig ens tänkt tanken på en krok på offentlig toalett. Så länge tänker jag inte sitta där att jag tar av mig ytterkläder eller lägger ifrån mig väskan liksom. :D Har jag eventuellt väska hamnar den i knät och ytterkläder kasas upp.
Är jag på restaurang eller liknande lämnar jag ju jackan/kappan där.
 
Jag är med @karamelldrottningen här och har aldrig ens tänkt tanken på en krok på offentlig toalett. Så länge tänker jag inte sitta där att jag tar av mig ytterkläder eller lägger ifrån mig väskan liksom. :D Har jag eventuellt väska hamnar den i knät och ytterkläder kasas upp.
Är jag på restaurang eller liknande lämnar jag ju jackan/kappan där.
Scenario: Du är på en flygplats, lång vinterkappa, större handväska, mens och behöver besöka toaletten. Personligen skulle jag absolut inte fixa det genom att ”dra upp” vinterkappan och ha handväskan i knät... Imponerad av den som gör det dock! :up:
 
Scenario: Du är på en flygplats, lång vinterkappa, större handväska, mens och behöver besöka toaletten. Personligen skulle jag absolut inte fixa det genom att ”dra upp” vinterkappan och ha handväskan i knät... Imponerad av den som gör det dock! :up:
Kan man skita i djupsnö med skoteroverall på klarar man tydligen allt. :D
I och för sig brukar jag inte vara jättebekymrad om mitt handbagage råkar stå på toalettgolvet heller, om det inte är totalsnuskigt. Det rör sig oftast om en allvädersryggsäck som varit med ett tag. :)
 
Scenario: Du är på en flygplats, lång vinterkappa, större handväska, mens och behöver besöka toaletten.
Annat scenario: du arbetar i någon slags uniform och behöver göra dig av med det där otympliga utrustningsbältet som hänger runt höften :angel:
(krokar på offentliga toaletter har en mycket speciell plats i mitt och många andras hjärtan. Tycker nästan vi borde införa en temadag för att uppmärksamma dem lite extra :D)
 
Scenario: Du är på en flygplats, lång vinterkappa, större handväska, mens och behöver besöka toaletten. Personligen skulle jag absolut inte fixa det genom att ”dra upp” vinterkappan och ha handväskan i knät... Imponerad av den som gör det dock! :up:
Jag hade varit mer imponerad av den som bökar av sig jackan och har ännu mer att ha i knäet. :p Tycker det är mycket mer behändigt att bara hasa upp jackan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp