Hotelltips Sthlm med omnejd

jeennnnyy

Trådstartare
Är på jakt efter trevligt och lyxigt hotell nära Stockholm. Helst inte inne i stan, där är jag så mkt ändå, utan någonstans säg max 1,5 h från stan. Är allergisk mot allt som känns som konferensanläggning (såna har jag också varit för mkt på..). Helst litet, och som gärna lite lyxigt. Är det någon som har ett bra tips?
 
Ett ställe jag har velat testa är Ellery Beach House. Ligger på Lidingö så kanske för nära stan? Det ska dock ligga långt ut på Lidingö. Är ett spahotell.

Har velat åka dit med två kompisar på en spahelg :D. Hoppas på att göra det i vår.
 
Steam i Västerås tycker jag är speciellt och annorlunda
Tänkte skriva ”inte steam hotell” i trådstarten. Vet inte varför, men har en negativ bild både av det och Ellery beach house. Eller jag tror säkert båda de ställena är jättebra egentligen, massor av människor verkar ju tycka det. Men jag vill ha något litet och lyxigt, har jag fått för mig.
 
Är på jakt efter trevligt och lyxigt hotell nära Stockholm. Helst inte inne i stan, där är jag så mkt ändå, utan någonstans säg max 1,5 h från stan. Är allergisk mot allt som känns som konferensanläggning (såna har jag också varit för mkt på..). Helst litet, och som gärna lite lyxigt. Är det någon som har ett bra tips?
Häringe slott tycker jag är lyxigt och mycket fin miljö då det ligger i ett naturreservat vid havet. Väldigt god mat.

Har även bott på Södertuna slott för många år sedan och tyckte det var trevligt och bra då i alla fall.
 
Sigtuna Hotell eller Görvälns Slott?
Sigtuna stadshotell har jag varit på, det var typ perfekt! Något liknande vore toppen! Även Villa Anna i Uppsala passar perfekt in på vad jag letar efter (men varit där också..).

Görvälns har jag kollat på förut, men fallit bort av nån anledning, men ska kolla upp igen. Tack för tips!
 
Jag bodde på Victory hotell i Gamla stan. Allt annat än konferenshotell. Alla rum är olika. Mkt trevligt. Tex hade de ställt in ett glas portvin och praliner på rummet när jag kom tillbaka på kvällen. Bra läge också men ändå lugnt.
 

Liknande trådar

Hemmet Finns ju bukefalister över hela Sverige, så några tips finns det nog där ute :D Bakgrund : Mina föräldrar är yngre pensionärer med...
2
Svar
35
· Visningar
2 802
Senast: voltis
·
Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
940
Senast: Mineur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 695
Senast: jemeni
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 750
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • hjälm till avlångt huvud?
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp