Bukefalos 28 år!

Shettisar

Trådstartare
Efter lång period med hålrums problem och senast fång.Så har nu gammelmannen fått hovböld (den andra i min ägo). Jag undrar om det finns något att hjälpa honom med och som ger lite snabbare resultat än biotin?
 
Sv: Hov vård

mitt sto och shettis går barfota . mitt fullblod har haft en hovböld nu i sommar men det reda hon ut själv ,så när vi verkade henne så fråga jag varför hon hade en sprika i hoven så sa min verkare att hon haft en hovböld . jag sa det söker man ju vererinär för ,ja sa hon men det är oftast onödigt när hästen redar det själv sa hon ,men dom går ju bara i hagen nu så då kunde hon gå ut den ,nu är hon som vanligt . så skaffa en bra barfota hov vårdare det lönar sig med tiden åven på vintern och isigt underlag som vissa tror att det inte gör lycka till :love:
 
Sv: Hov vård

Jo jag har en guldkantad hovslagare så där är inga problem.Men jag vill gärna tillföra något i hästarnas foderstat som ger en bättre och tåligare hovkvalitet därav efterlysningen av ev bättre tillskott än Biotin.Som också gärna får verka/ ge resultat snabbare.Mina går barfota.Förutom nu då vallacken är skodd fram, anledningen var ju att jag skulle sätta igång honom nu efter hans fånganfall "läkt" ut.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 205
Senast: super
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 327
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Jag hittar bara gamla trådar om Biotin och dåliga hovar och tänkte passa på att starta en ny då min häst har problem med framförallt...
Svar
18
· Visningar
1 693
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 785
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp