Bukefalos 28 år!

Hovar och snuva

S

Snoa

Hej!
Jag har ett halvblod som går på lösdrift (ska stalla upp henne nästa vecka). Köpte henne för tre veckor sedan och då hade hon minimal mugg på ena bakbenet. Det har inte blivit värre, behandlar med en salva som heter MRS, verkar fungera bra.
Det är ett par andra saker som jag hoppas få svar på..
Dels har hennes hovar blivit lite svampiga och mjuka om man känner underifrån, finns det något som man kan smörja med för att minska detta?
De senaste dagarna har hon börjat snora, ännu så länge är det vitt slem, men jag blir ändå lite orolig. Ska jag låta henne vila ett par dagar och se om det försvinner? Jag rider fem dagar i veckan som det är nu...
Det bästa hade antagligen varit att stalla upp henne nu i rusket, men hon går ju in på nätterna ändå...
Vad tror ni?
 
Sv: Hovar och snuva

Prova hovtjära, det verkar uttorkande.
Med snuvan tycker jag du ska låta hästen ta det lungt ett tag och ha koll på tempen!
 

Liknande trådar

Hästvård Hjälp mig spekulera 🧐 6 januari haltar vår ponny höger fram, misstänkt vrickning. Vi utesluter hovböld, bokar tid på klinik. Tyvärr...
2
Svar
39
· Visningar
5 923
Senast: Ajda
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 749
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej.. min foderhäst fick för ett par månader sen problem med sitt bakben, det började med mugg och när vi fått bort det mesta så blev...
2
Svar
26
· Visningar
3 271
Senast: Babybluiee
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp