Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

aliciaortstad

Trådstartare
Hej! Jag har en Tinker som går utan skor, han har fina hovar och inget problem men funderar ändå på att köpa någon typ av hovvård eller olja för att förebygga, vad tycker ni om det, finns det något ni rekommenderar?

ameo

Moderator
Hej! Jag har en Tinker som går utan skor, han har fina hovar och inget problem men funderar ändå på att köpa någon typ av hovvård eller olja för att förebygga, vad tycker ni om det, finns det något ni rekommenderar?
Vad tänkte du förebygga med hovolja?
Hornet byggs inifrån. Om hästen har bra hovar av födsel och ohejdad vana och får en balanserad foderstat som gör att det finns bra byggstenar att bygga hornet av, så finns ingen anledning att göra något annat.

Liknande trådar

Hästvård Vädret är riktigt tråkigt just nu hos oss (troligen hos många andra också), mina hästar går på lösdrift, dem har delar av hagen och...
Svar
9
· Visningar
430
Kläder&Bli fin Ytterligare en skotråd från mig, men måste väl vara fler än jag som funderar över skor! Nu när vår och sommar kommer om inte annat. Jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
3 375
Hästvård Min häst skos var 8:onde vecka. Funkar bra, skorna sitter bra, inga tappskor, inge ömmande eller liknande. Han hade uträknad foderstat...
2
Svar
28
· Visningar
1 202
Utrustning Hej! Jag har en häst som är rätt bra på att rycka av sig sina skor om han har snösulor mellan hoven och skon. Vi har därför valt att...
Svar
16
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Palettblad/Coleus
  • Vad gör vi CXXXII
  • Dejtingtråden 32

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021
  • Vart drar ni gränsen för fysiska fel?