Hovslagare

Idapockey

Trådstartare
Mina två hästar som jag får hem snart går och kommer gå barfota. Har inte hittat någon hovslagare ännu och undrar lite vad det borde kosta? Endel säger 300 och endel 600. Sen beror det väl kanske på om hovslagaren har en bra utbildning? Och har någon här nån bra hovslagare i Kalmar området?:)
 
Moderatorn påminner om att det inte är tillåtet att efterlysa hovslagare via forumet. Det går bra att göra en separat annons om det på annonssidorna.
 
Mina två hästar som jag får hem snart går och kommer gå barfota. Har inte hittat någon hovslagare ännu och undrar lite vad det borde kosta? Endel säger 300 och endel 600. Sen beror det väl kanske på om hovslagaren har en bra Utbildning?
 
Det beror på var i landet du bor. Hur duktig och utbildad hovslagaren är och hur mycket arbete som behöver göras.
Har bägge hästarna bra kvalitet på hovarna och bara behöver verkas var 7e vecka så blir det billigare.
Har någon av hästarna sämre kvalitet och behöver verkas oftare blir det dyrare.

Vet också att vissa hovslagare skor/verkar A-ponnyer mycket billigare än storhästar.

Ring några olika hovslagare och fråga. :)
 
Det var flera år sedan jag hade oskodda hästar men då gav jag 600 för verkning. Bor i Stockholm.
 
min hovis har jag mängdrabatt hos han tar 300kr/häst när han verkar (vitt)
15 hästar. och honom har jag haft i mååånga år:banana:
 
Ska kanske tillägga att min hovslagare är med i Svenska Hovslagareföreningen, är examinerad hovslagare (inkl. fortbildning) och godkänd av Jordbruksverket. Han har även bra kontakt med min veterinär.
 
Mina två hästar som jag får hem snart går och kommer gå barfota. Har inte hittat någon hovslagare ännu och undrar lite vad det borde kosta? Endel säger 300 och endel 600. Sen beror det väl kanske på om hovslagaren har en bra utbildning? Och har någon här nån bra hovslagare i Kalmar området?:)
Menar du att de fortsatt skall gå barfota och du undrar vad en hovslagare kan ta för en verkning eller tänker du sko dina hästar?
 
Mina två hästar som jag får hem snart går och kommer gå barfota. Har inte hittat någon hovslagare ännu och undrar lite vad det borde kosta? Endel säger 300 och endel 600. Sen beror det väl kanske på om hovslagaren har en bra utbildning? Och har någon här nån bra hovslagare i Kalmar området?:)
Min utbildade hovslagare tar 500 kr för verkning och 1500 kr för helskoning.
 
Jag har två hovslagare bägge utbildade och vitt.
Den med minst erfarenhet tar 250kr inklusive moms per häst och den mer erfarne som är godkänd av Jordbruksverket tar 600kr inklusive moms.
 

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 328
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 667
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 541
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp