hovslagare...

Q

Qudexco

mennnnnn nu har jag hållt på att "tjatat" på hovis i nästan 3 veckor att han ska komma. med andra ord är jag 3 veckor sen med att sko min pålle!! ok den här omgånegn skor har jan tappatskor lite titt som tätt så vi bestämmde att så länge skorna sitter ska dom får vara på men nu efetr 3 veckors övertid vill jag ha hit honom!! men han har alldeles för mycket att göra och bla bla bla..javisst vet jag att han är mycket upptagen men det var ändå hans ide detta med att låta honom gå så länge det var möjligt men jag menar nu har han gått 11 veckor! brukar ha max8!! ok jag vet endel har 12 veckor osv osv..men ändå!! jag vill inte ha någon annan då vi haft problem med hans hovar i sommar. (hovböld) så vet rekomenderade ENDAST denna hovslagre för min del! och jag tänker inte ha någon annan... varför kännd detta så himla hopplös...han kan komma om tidigast 2 vekor och då har han gått i 12 veckor!
(det är 11v på ons) :cry: åhh vad allt ska krångla!
 
du läser inte speciellt noga du va?? ;) han är den ENDA som min vet rekomenderar pga min pålles hovar.
 
Varför bokar ni inte en ny tid direkt, när hästen skos??? då blir det inga problem med det, utan när hovslagaren åker därifrån, har du redan fått en ny tid!!
Så gör alltid jag med mina kunder iaf!! :)
 
Men om han inte kan komma ut när det behövs skos så kanske lösningen trots allt är att byta hovis? :-)

Mvh Norrland (som bytt hovis flera gånger)
 
jo men jag har aldrig helskott honom med denna hovis. det är därför han har bara rättat till hoven efetr bölden och slagit på en lös sko..men så fort han kommer tänker jag baske mej boka en ny tid :mad:
 
det vågar jag inte för tillfället..efetrsom inte min vet vill det och jag är så himla rädd om honom så får det bli så..
 
Ta ett snack med vet och fråga om det verkligen är bra att hästen går så pass länge utan att bli skodd.
Det måste väl finnas någon anna som kan sko lika bra som han som inte har tid.Är vet och hovis kompisar kanske. :rofl: :rofl:
 
Håller med föregående talare. Tala med veterinären om att hovslagaren han rekommenderade inte kommer och hör om det inte finns någon annan.
Annars finns det ju inte så mycket att göra, eller hur.
 
har du ju rätt i..(att det inte finns nått annat att göra) men ändå...han är inte så där fruktansvärt lång i fötterna då han tappade 3 av skorna ca 3 veckor in i processen då filade hovis ner alla fötterna och satte dit samma skor så man kanske kan säga att det är -3 veckor alltså 8 veckor från och med onsdag..men ändå!!
 
Jag undrar just vad din veterinär säger när han ser att tiden gått över 5 veckor på skoningen.
 
Jag tycker att du ska byta hovis...
Hästen ska ju inte behöva gå 5v över tiden för skoningen. Det är väl ok med en och kanske 2 veckar... men 5veckor... Nä, då hadde då jag bytt hovslagare för länge sedan....
 
man kan säga att det är 8 veckor nu på onsdag efetrsom hans hovar blev ner filade/verkade på nytt 3 veckor in i skonings processen annars är det 3 veckor som gått över tiden. inte 5 veckor, men ändå!!
 

Liknande trådar

Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
1 889
Senast: ll.96
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 139
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp