Bukefalos 28 år!

Hovslagare?

H

Hannzo

Vad kostar det ungefär att sko en häst som bara har skor fram? Ska ha min skötponny i sommar o måste veta ungefär vad det kostar att sko. :p
O vart kan man köpa havre någonstans?
 
Min hovslagare tar 370 kr för att varmsko fram och verka bak.
Havre kan man köpa på ex. Granngården eller hos närmsta bonde.
Lycka till med pållen!
 
min hovslagare tar 510kr för en framskoning!

men då är han värd guld och gröna skogar!
 
Det finns havre att köpa på granngården annars kan du ju prata med Bonden ute i stallet. En halvskoning kostar väl ca. 400 kr.
 
Bonden i vilket stall?
Vart köper dom i vårat stall sitt havre ifrån?
måste ju finnas billigare än på granngården. där kostar ju en säck 25 kg över 100 spänn.. :crazy:
 
Nån mer som vet hur mycket det kostar att sko fram o enbart verka bak? Så jag har några att jämföra med! :)
 
Jag menar bonden i rustberga. Det är där vi får höet, halmen och havren ifrån. Det är bara att prata med honom eller så kan du ju prata med Carina. 1:60 kronor kilot har jag för mig att det kostar.. (inte helt säker.)
 
När jag inte gör det själv så...
..kostar en en halv skoning mig 250:- och då är det jätteduktiga (känner flera) hovlagare som gör det. En av dem undervisar på hovslagarskolan :bow:
 
Jag betalar 300:- för vanliga skor fram och en verkning bak.
Havre skiljer sig mkt på vart du bor, men mellan 1,50-2,00 kg/kg brukar vara vanligt "bonn-pris"

Lycka till
 
Fråga ägaren vad det kostar, ska hästen stå kvar eller inte flyttas alltför långt så uppskattar h*n säkert att behålla sin hovslagare. Havre borde väl ägaren till hästen kunna hjälpa dig med att skaffa eller åtminstone tala om var den köps, det går ju troligen inte åt så stora mängder till en ponny sommartid (om den nu går på bete)
 
Ska hyra min skötponny från ridskolan så. O han ska gå på bete några kilometer därifrån! :)Brukar köpa på granngården, men det e så dyrt ju.
 
Jag har köpt hel havre på Dingtuna Kvarn. 50 kg för dryga hundralappen. Kommer inte ihåg exakt.
 
Okej, vart ligger det då? Är det bara att åka dit eller? :idea: Var ju billigare än Granngården iaf! :)
 
Min tar 400kr för att verka alla fyra och slå på skot fram,sen betalar jag inget om pållen skulle tappa sina skor.

Att sko och verka alla fyra kostar mig 700kr...samma gäller med tappskor där!!
 
Måste ponnyn promt ha havre då...räcker det inte med bara bete ? De flesta och framförallt ponnyer klarar sig gott och väl på bete. En halvskoning kostar hos våran hovis ca 520:-, helskoning ca 840, verkning 300:-...Är SHF rekommendationer.
 
Ja, det är ägaren som bestämmer hur mycket dom ska ha så.. :)
Har pratat med hovslagaren nu (min ridlärare.) Han tar 400 kr för att sko Buster. :)
 
Det beror ju på var man bor mm vad det kostar och sko. Jag hittade en jättebra hovslagare (utbildad såklart) som skor runt om för 300:-!!
Havre köper jag hos en bonde för 1:-/kg.
Allt beror på! :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 549
Senast: Askur2017
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 302
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
707
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp