Hovslagares utbildning

B

Bimbolina

Vet inte om jag lägger den här tråden rätt nu, men jag provar får vi se.....

Hur gör jag få att få reda på om en hovslagare verkligen e utbildad....

Vet flera där det går rykten om att dom inte skulle vara det även fast dom hävdar att dom har utbildning. Hur gör man för att få veta hur det verkligen ligger till???? :confused:
 
En utbildad hovslagare borde ha ett intyg- begär att få se det!
 
borde nog göra det!

men fallet e lite känsligt så skulle vilja veta om man kan kolla det på annat sätt!!
 
Fast förteckningen över hovslagare på SHFs sida är INTE komplett!
Där finns endast
1) De hovslagare som är MEDLEMMAR i SHF. Det är långt ifrån alla utbildade hovisar som är det...
2) De hovslagare som uttryckligen talat om att de vill stå med i förteckningen på websidan

Det bästa är att ringa och kolla med SHFs kansli, för de brukar ha någorlunda koll på vilka som är utbildade även om de inte är med i SHF... :)
 
Jag ska ringa dit och kolla!!
Tack så mycket för alla svar!! :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 974
Senast: fio
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 633
Senast: BernT
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sirap
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 471
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp