Hovslagarutbildning

P

Popkorn

Jag tänkte höra lite om hovslagarutbildningen på Flyinge/Wången.
Kostar den något eller är den 'gratis'? Man behöver ju 1 års hästyrkespraktik samt 6 månaders hovslagarepraktik. Vad innebär hästyrkespraktik? Kan man vara 1 år hos en hovslagare och täcka båda de kraven då? Hur mycket erfarenhet av hovslageri bör man ha innan man börjar med praktiken? Eller kan man vara helt grön? Kan man på något vis få betalt under praktiken av exempelvis AMS om man är arbetslös?
 
Sv: Hovslagarutbildning

Det är nog 1 år och 6 månaders sammanlagd tid som gäller, så 1½ år hos en hovslagare täcker ju det då.. :)
Fungerar det inte som en "vanlig" utbildning? Typ universitet = CSN?
släng iväg ett mejl och hör med dom helt enkelt :)
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 008
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 290
Hästmänniskan Vad kan man ta för att låna ut en välutbildad d ponny på 18 år på foder? Vad är rimliga krav att ställa? Vi vill gärna att hästen står...
Svar
14
· Visningar
1 510
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 796
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp