Bukefalos 26 år!

E

Egonson

Kan någon visa mig en bild på en hov med korrekt hovvinkel?
Jag vill gärna se hur det "ska" se ut.
Jag skulle också vilja se bilder på hovar som inte har bra vinkel. Något att jämföra med.
Tacksam!! :)

ameo

Moderator
Vinklar från sidan bör vara "raka, dvs inte brutna som på denna bild. http://user.tninet.se/~vlt942v/hippoteket/hovbilder/vinklar.gif

Vinkeln sedd framifrån/bakifrån är svår att hitta bilder på, detta ses faktiskt bäst i rörelse om det är korret, då hästen normalt strävar efter att sätta ner insida o utsida av hoven samtidigt. Gör den det = korrekta vinklar, sätter den ner t.ex utsidan markant före insidan = FEL vinkel.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag undrar om det finns någon där ute som har erfarenhet av golden med DCM. Tills i helgen hade vi ingen aning om denna sjukdom. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
928
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
0
· Visningar
602
Hästmänniskan Är på jakt efter sköna och tåliga byxor att "skrota runt" i hemma, t.ex slyröjning, trädgårdsarbete, snickra, mocka, sätta stängsel...
Svar
10
· Visningar
353
Hemmet Är det någon här som gillar att duka fint (och visa bilder på det!)? Jag tycker att det är trevligt med fint dukade bord både till...
Svar
6
· Visningar
377

Allmänt, Barn, Dagbok

• Palettblad/Coleus
  • Vad gör vi? - Kids Edition
  • Vad gör vi? CLIII

Hund, Katt, Andra Djur

• Duvor
  • Valp 2022

Hästrelaterat