E

Egonson

Kan någon visa mig en bild på en hov med korrekt hovvinkel?
Jag vill gärna se hur det "ska" se ut.
Jag skulle också vilja se bilder på hovar som inte har bra vinkel. Något att jämföra med.
Tacksam!! :)
 
Vinklar från sidan bör vara "raka, dvs inte brutna som på denna bild. http://user.tninet.se/~vlt942v/hippoteket/hovbilder/vinklar.gif

Vinkeln sedd framifrån/bakifrån är svår att hitta bilder på, detta ses faktiskt bäst i rörelse om det är korret, då hästen normalt strävar efter att sätta ner insida o utsida av hoven samtidigt. Gör den det = korrekta vinklar, sätter den ner t.ex utsidan markant före insidan = FEL vinkel.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 278
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
561
Hästvård Jag har fått röntgenbilder på en häst som jag är intresserad av. Fick dem idag så kan inte fråga någon veterinär. Om någon är lite...
Svar
16
· Visningar
2 410
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp