HTML och CSS, SOS!

Stoplookingatmyass

Trådstartare
Kära Buke!

Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så väldigt basic.

Men jag har fastat!

Vi använder oss av Wordpress och har gjort ett eget tema med tillhörande php filer och ccs.

Problemen jag inte kommer vidare med än:

1: vi har skapat ett kontaktformulär (inte skapat med hjälp av Ngt tillägg i WP)utan kodat själva, när man klickar på ”skicka” skall man hamna på en ”tack” sida.
Har använt ”action=tack.HTML” vilket är det läraren skrivit ut åt oss att använda. Har skapat ett tack.HTML och lagt i samma mapp som de andra filerna som hör ihop med temat/sidan.
När jag klickar på ”skicka” laddar sidan om och i adressfältet står det att man hamnar på tack.HTML .. MEN den är blank.
Vad är det jag missar? 😩

2: vi ska också tillgänglighets anpassa vår sida.
Bland annat skapa en utskriftsvänlig sida med hjälp av css mall för utskrift.
Har skapat en sådan och länkat i headtaggen.
Dock måste jag missa något steg för den den blir inte så som jag bestämt i css när jag vill skriva ut?

Hoppas innerligt någon kan ge mig lite tips!
 
Kära Buke!

Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så väldigt basic.

Men jag har fastat!

Vi använder oss av Wordpress och har gjort ett eget tema med tillhörande php filer och ccs.

Problemen jag inte kommer vidare med än:

1: vi har skapat ett kontaktformulär (inte skapat med hjälp av Ngt tillägg i WP)utan kodat själva, när man klickar på ”skicka” skall man hamna på en ”tack” sida.
Har använt ”action=tack.HTML” vilket är det läraren skrivit ut åt oss att använda. Har skapat ett tack.HTML och lagt i samma mapp som de andra filerna som hör ihop med temat/sidan.
När jag klickar på ”skicka” laddar sidan om och i adressfältet står det att man hamnar på tack.HTML .. MEN den är blank.
Vad är det jag missar? 😩

2: vi ska också tillgänglighets anpassa vår sida.
Bland annat skapa en utskriftsvänlig sida med hjälp av css mall för utskrift.
Har skapat en sådan och länkat i headtaggen.
Dock måste jag missa något steg för den den blir inte så som jag bestämt i css när jag vill skriva ut?

Hoppas innerligt någon kan ge mig lite tips!
Skulle vilja tipsa om fb gruppen ”tjejer som kodar” och lägga upp din fråga där med hela kodraden med action och css koppling och css-fil.
Vanliga fel som kan vara svåra att hitta är start och sluttaggar, komma, semikolon, indenteringar (mellanrum från ytterkanten, ex tab eller space)

Web och frontend (html/css) är inte min starka sida, men lite funderingar att tänka kring:
Gällande din tack.html hur ser den filen ut? Du skrev att du hamnar på en tom sida, har du lagt till vad den sidan ska innehålla?
 
Skulle vilja tipsa om fb gruppen ”tjejer som kodar” och lägga upp din fråga där med hela kodraden med action och css koppling och css-fil.
Vanliga fel som kan vara svåra att hitta är start och sluttaggar, komma, semikolon, indenteringar (mellanrum från ytterkanten, ex tab eller space)

Web och frontend (html/css) är inte min starka sida, men lite funderingar att tänka kring:
Gällande din tack.html hur ser den filen ut? Du skrev att du hamnar på en tom sida, har du lagt till vad den sidan ska innehålla?

Hej!
Jag har vart inne där och snurrat!
Även frågat människor på jobbet som jobbar med detta men ingen verkar hitta felet 😅
Löste tack sidan på annat vis :)

Det med utskrift kvarstår tyvärr.
Tack för ditt svar!
 
Om filen tack.html inte innehåller något så blir det ju blankt såklart.

Lägg till en text i filen tack.html och testa igen :).
Hej!
Den är inte blank, det ska finnas text som är inlagd men kommer allt förutom texten!

Nu har jag löst det på annat vis :)

Dock inte lyckats få till utskriftsvänlig sida trots hjälpa från kollegor som arbetar med detta dagligen. Gett upp 🤷🏻‍♀️

Tack för ditt svar!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
24 865
Senast: Niyama
·
IT & mobiler Jag blir helt tokig! Undrar om det finns någon som har någon aning om vad jag gjorde med min hemsida?? Försökte ändra om min hemsida...
Svar
2
· Visningar
1 178
Senast: Belethien
·
B
IT & mobiler Jag skulle behöva lite hjälp med att förstå eller hitta bra exempel på hur man positionerar element i CSS. Jag tyckte mig följa ett bra...
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: nidron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp