Hubertusjakt i stockholm?

A

anna_nilsson

Hej hej!
Undar om det är någon som vet om någon Hubertusjakt i stockholms-området i år?
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Självklart blir det Hubertusjakt- inklusive förjakter !
Kolla www.sfk.a.se ... jakt-sektionen!
"Hubertusjakten 2009 inklusive tillhörande Hubertusbal sker 7/11.
Förjakterna börjar med den inledande "utbildningsjakten" 2009-10-03 och därefter varje lördag fram till Hubertusjakten. Start sker som vanligt från Fisksjöäng 10:00.
Vi återkommer med mer detaljer under augusti."


Hoppas vi ses där :)
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Jag har ridit jakt på munktorps gård norr o åkersberga längs väg 276. Arrangeras i samarbete med roo gård. Den är för alla, låga hinder som man hoppar eller rider vid sidan av. Bra som första jakt tycker jag =)
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Tack! för svaren! Great! Har bara ridit minijakt på ridskolan men inte med min häst! Ska bli kul i år!
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

hejsan

jag har ridit på djurgården med stockholmsfältritt klubb, hur kul som helst, kom dit i kavaj och säkerhetsväst på förjakterna! det bli tuffare ju närmare hubertusjakten du rider, så åk dit på en tidig jakt och känn lite på det. Sen måste du rida två förjakter för att vara med på upploppet på hubertusjakten.

hur kul som helst!

kram på dej..:bump:
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Okej, tack, hur anmäler jag mig till det? och var får jag info
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

kolla på stockholmsfältrittklubbs hemsida, sen åker man bara dit, betalar 200kr kontakt. så var det förra året. det håller på hela oktober, första helgen i nov tror jag det är då man rider hubertusjakt. jag skadade armen på en konsert så jag kunde inte rida hubertusjakten.
jag ska tävla dressyr hela hösten så jag tror inte jag kommer iväg på någon jakt iår, är lite för rädd om hästen.

men det är hur roligt som helst.. !!!!!!!!!
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Hej, är det ingen som vet reglerna för huburtusjakten?
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Tjoho ! Nu finns äntligen inbjudan till årets jakt !!
Kolla sfk.a.se /klubb & jaktsektionen !

Grymt kul ska det bli !
:rofl:
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Behöver man f-märke på gröna kortet för att få starta i förjakten på Stockholms fältrittklubb?
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Behöver man f-märke på gröna kortet för att få starta i förjakten på Stockholms fältrittklubb?

Hej !
Nix pix - inget Fälttävlansmärke.
Dock åldersgräns 18 år.
Kolla inbjudan på sfk.a.se

Hoppas vi ses där !
Sunny smiles
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Vet att alla frågar om hinderhöjderna på första förjakten och har sett siffror på 50-70 cm. Stämmer de siffrorna tycker du? Är det några tekniskt svåra hinder med i första förjakten eller är det mest stockar och små rishinder? Har ju aldrig ens testat fälttävlan med hästen, men har ridit några småjakter med stockar i skogen och det tyckte han var kul.
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Hej ! Hindren är ungefär som du beskriver - relativ små och snälla stockor o rishinder. Ett dike hoppas, vilket brukar vara lite spektakulärt :) Det går att rida förbi. Annars är nog den största svårigheten med första jakten att hålla ihop hästen (i alla fall min...*lol*) eftersom de blir "ganska" så pigga av att galoppera runt i flock. Vi var för det mesta 30-talet ekipage förra året.
Kul som bara den :laugh:
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Vet att alla frågar om hinderhöjderna på första förjakten och har sett siffror på 50-70 cm. Stämmer de siffrorna tycker du? Är det några tekniskt svåra hinder med i första förjakten eller är det mest stockar och små rishinder? Har ju aldrig ens testat fälttävlan med hästen, men har ridit några småjakter med stockar i skogen och det tyckte han var kul.

Hej, var med för första gången förra året med mitt fullblod. Första jakten tog vi bara 2 (två!) hinder, dvs ALLA går att rida förbi om det behövs. Anledningen till att det inte blev fler hopp var att jag hade fullt sjå att få henne att fatta att trots att det var 34 deltagande hästar, så var det inte ett race vi deltog i :laugh:
Jag fick i princip ligga baklänges och göra halvhalter, och tjena vilken träningsvärk jag hade i HELA kroppen de kommande dagarna.

Jakten efter hade hon fattat och då kunde vi hoppa fler hinder. Det är jättekul, så kom du till första jakten den 3:e oktober
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Hej, var med för första gången förra året med mitt fullblod. Första jakten tog vi bara 2 (två!) hinder, dvs ALLA går att rida förbi om det behövs. Anledningen till att det inte blev fler hopp var att jag hade fullt sjå att få henne att fatta att trots att det var 34 deltagande hästar, så var det inte ett race vi deltog i :laugh:
Jag fick i princip ligga baklänges och göra halvhalter, och tjena vilken träningsvärk jag hade i HELA kroppen de kommande dagarna.

Jakten efter hade hon fattat och då kunde vi hoppa fler hinder. Det är jättekul, så kom du till första jakten den 3:e oktober

:D Hahaha ...precis samma sak här ..bortsett från att vi tog allt som gick att hoppa som råkade komma ivägen ...inte nödvändigtvis bara hinder...hahaha .. Ett tips ... rid inte om Mastern för fältet flera gånger under samma jakt ... inge bra sätt att samla poäng på .. hAhahha
:o
Ja - vi ses den 3:e !!
Har just avnjutit SFKS's fälttävlan - så nu e vi laddade för lite mer bus och mindre regler ;)
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Vi är upptagna den 3e (eller snarare, ska tävla den 4e) - men till andra förjakten ska jag komma, har min kompis sagt. :) Jag är lite nervös; även om vi rider jakt varje år på hemmaklubben så är det vid hemmastallet, där vi kan alla hinder framlänges och baklänges. Det är skillnad att rida på nytt ställe.

Men det ska bli skoj ändå. Spännande men skoj. Blir vi fler som ses den 10e också?
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Der beror på!
Är min första jakt så jag hade gärna varit med på utbildningsjakten, dvs imorrn. Dock har vi ju också tävling på söndag. Tror ni man kan köra andra förjakten utan att ha varit med på utbildningsjakten om det är första året man är med?
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

Javisst, det går nog alldeles utmärkt :) På utbildningsjakten är det ju lite lugnare tempo och mer pauser, och ett och annat gott råd och tips från Mastern, men man fattar rätt snart vad det handlar om iallafall :)
Och förresten så finns ju bara ett kommando som gäller ... Tally-Ho!
:banana:


Hoppas vi ses på några förjakter - och på Hubertusen såklart!

Planen för oss utbölingar från Enköping är första jakten - bara för att "komma i stämning" hahhaaha och sen förmodligen förjakt 2 eller 3 - sen får vi se.
Förra året red vi alla utom en - och det var nog lite mustigt för våra ädla springare ... (och oss!) ...om inte annat så för att de blev mer och mer uppjagade för varje gång vi parkerade på Fisksjöäng ... ;)

I år tänkte vi bryta av med någon vanlig hoppning, eller kanske säsongsavslutning på terrängträning.

Men det är klart - varje förjakt i sprakande höstfärger som man missar är ju en missad höjdpunkt!

Vi har just varit och pysslat om våra gullissar inför morgondagen, och försökt få våra respektive att förstå att "Nu är det DAX!" ... men, tja ... alla kan ju inte vara lika galna som vi :o
Men balklänningarna och Smokingarna är redo för oss alla :laugh:

Ses där !
Kram från Kaffekopp !
- i år skippar vi de lila rosetterna - nu ere gult som gäller :angel:
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

...
Hoppas vi ses på några förjakter - och på Hubertusen såklart!

Planen för oss utbölingar från Enköping är första jakten - bara för att "komma i stämning" hahhaaha och sen förmodligen förjakt 2 eller 3 - sen får vi se.
Förra året red vi alla utom en - och det var nog lite mustigt för våra ädla springare ... (och oss!) ...om inte annat så för att de blev mer och mer uppjagade för varje gång vi parkerade på Fisksjöäng ... ;)

I år tänkte vi bryta av med någon vanlig hoppning, eller kanske säsongsavslutning på terrängträning.

Men det är klart - varje förjakt i sprakande höstfärger som man missar är ju en missad höjdpunkt!

Vi har just varit och pysslat om våra gullissar inför morgondagen, och försökt få våra respektive att förstå att "Nu är det DAX!" ... men, tja ... alla kan ju inte vara lika galna som vi :o
Men balklänningarna och Smokingarna är redo för oss alla :laugh:

Ses där !
Kram från Kaffekopp !
- i år skippar vi de lila rosetterna - nu ere gult som gäller :angel:

Uppjagad var ordet, sa Bill :laugh:
I år räckte det med förjakten, sen var det kört:
Kände igen sig direkt efter förra året och det enda jag jag kände när vi satte igång var "LÅT mig få SPRINGA! Jag vill VINNA!"
Att galoppera i tomma luften är en märklig känsla o jag fick strunta i hindren i år med, tog bara ett...
Fullständigt ofokuserad på lastningen, mer intresserad av vad de hade för sig runt släpet bakom, stegrade ett antal ggr o kunde inte gå in förrän de hade lastat o kört...
När vi stannade o tankade blev hon otålig o jag hann köra två meter innan ekipaget började gunga o då hade hon slängt ena frambenet över bommen o slitit sönder grimman...
"Landade" någon gång runt halv tre...
Man skulle nog kunna kalla det milt sagt för något överladdad :angel:

Första jakten var tydligen för kort för att hon skulle få utlopp för all energi och bli trött, så jag tröstar mig med att det blir bättre för varje gång... :)

Roligt är det!
 
Sv: Hubertusjakt i stockholm?

:laugh: Oahhh... är våra hästar möjligen släkt ... eller är det kanske en generell åkomma som "drabbar" alla glada hästar som får chansen att prova på detta ... ;)
Samma sak här - inget snack om saken - det här var (för honom) en direkt fortsättning på Hubertusjakten -08! Vadå förjakt ? Husse- vi är ju igång NU!
HAhahaha så fantastiskt annorlunda de kan vara jämfört med den "vanliga" ridningen !

Fantastiskt jaktväder och fantastiska vänner !

Och tänk vilka rörelser min lilla pålle kan göra ...!
Nu vet jag att han kan skritta med såna gungande steg så att jag
nästan slår i molnen, och han kan faktiskt galoppera utan att komma en meter framåt ! ...:bump:
Gissa om jag ska påminna honom om det nästa gång vi försöker göra något seriös i paddocken ! hhahahaha:D

Sitter nu i regniga Enköping och har dröjt alldeles för länge med att ta den där långa mysfärden ner till sjön och tillbaka, för att jobba igenom lite trötta (men lyckliga...) muskler, både på mig och min springare.

Nästa helg tar vi en medveten paus och kör distansritt med stallkompisarna (med korvgrillning), men förjakt nr. 3 kommer vi tillbaks - laddade ..! :angel:

Kramis :banana:
 

Liknande trådar

Mat Vilken är den bästa restaurangen för pasta i Stockholm? Vill ha riktigt riktigt god pasta :d.
Svar
11
· Visningar
696
Senast: gulakatten
·
Kultur Någon som varit på Paradox Museum i Stockholm med barn? Är det något att ha? Vilken ålder passar det för, eller passar det för de...
Svar
3
· Visningar
306
Senast: movi
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 497
Senast: Inte_Ung
·
Mat Nästa vecka kommer jag behöva äta en rejäl måltid lite snabbt på eller alldeles i närheten av centralstationen i Stockholm. Jag har...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • TMS häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp