Bukefalos 28 år!

K

kråkan

min granne har en hund som har börjat få stora mörka fläckar i huden runt jumsken och under magen. det klias inte och hon verkar inte ha några besvär av det öht. finns det någon här som vet vad det kan bero på?
 
Sv: hudfråga

Kan vara en hormonell rubbning eller melanom tex. Har hunden några andra symptom? Flåsig, lite tröttare än vanligt, andra hudförändringar (tjockare hud, krustor etc)? Har den haft hudinfektioner tidigare?
 
Sv: hudfråga

Hur gammal är hunden?

Kan det vara pigmentfläckar?
Kan den ha skadat sig? Hoppat över något, missat och slagit i. I så fall kan det vara utgjutningar i huden.

Om det inte försvinner eller åtminstone minskar på några dagar eller om det irriterar hunden på något sätt (kliar, slickar) är det kanske bäst att en veterinär får titta på det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 098
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Viva
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
7 087
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
727
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp