Hudvårdstråden 2

@Pilot Har också funderar på Microneedling men känner mig för feg för att prova det, hur var det en spännande upplevelse för din mamma? 😃

Ang. Botox så tyckte jag att det fräschade upp huden massor, fick mindre acne och ett glow jag inte hade innan + den förbättrade strukturen då, ser fram emot att göra det igen.

Är också nyfiken på Medik8 men känner mig snål. 😆
 
@Pilot Har också funderar på Microneedling men känner mig för feg för att prova det, hur var det en spännande upplevelse för din mamma? 😃

Ang. Botox så tyckte jag att det fräschade upp huden massor, fick mindre acne och ett glow jag inte hade innan + den förbättrade strukturen då, ser fram emot att göra det igen.

Är också nyfiken på Medik8 men känner mig snål. 😆

Jag har haft många produkter från Medik8 och gillar verkligen märket. Sen fick jag som bekant lite hudbekymmer och fick därför göra mig av med cirka allt och "börja om" med väldigt milda produkter, men skulle gärna vilja ha deras produkter igen i framtiden om fejset tillåter!
 
Lägger in en dagsfärsk bild på hudens status idag, påbörjad behandling igår.

1000005269.jpg


Utslagen har lugnat sig, men det återstår mycket rodnad fortfarande och jag gissar att jag kommer fjälla lite lätt framöver. Blir spännande att se hur det ser ut om 8 veckor.
 
(Påminner mig själv om att slänga ArtDecos mascara i sopkorgen pga smular som fan 🤡)
 
@Pilot Har också funderar på Microneedling men känner mig för feg för att prova det, hur var det en spännande upplevelse för din mamma? 😃

Ang. Botox så tyckte jag att det fräschade upp huden massor, fick mindre acne och ett glow jag inte hade innan + den förbättrade strukturen då, ser fram emot att göra det igen.

Är också nyfiken på Medik8 men känner mig snål. 😆
Jag har faktiskt inte frågat henne om hon tycker det blev någon skillnad, men hon var inte särskilt glad i behandlingen. Inte skönt undertiden eller dagen efteråt.

Botox höll så kort tid för mig (3 månader) och gjorde ju skitont så tyckte inte det var riktigt värt att göra det igen. Men nu känner jag att jag vill.
 
Lägger in en dagsfärsk bild på hudens status idag, påbörjad behandling igår.

Visa bifogad fil 138452

Utslagen har lugnat sig, men det återstår mycket rodnad fortfarande och jag gissar att jag kommer fjälla lite lätt framöver. Blir spännande att se hur det ser ut om 8 veckor.
Kom på att jag använde snigelslemmet ifrån Corsx med Finacean för att motverka att det stramar för mkt. Men det kanske blir för mycket produkter på perorial dermatiten.
 
Kom på att jag använde snigelslemmet ifrån Corsx med Finacean för att motverka att det stramar för mkt. Men det kanske blir för mycket produkter på perorial dermatiten.

Ja, jag kommer nog chilla lite med extra produkter tills behandlingstiden är över, det får räcka med Finacea och mina vanliga hudkrämer ovanpå. Även serum och dylikt väntar jag med.
 
Ang. Botox så tyckte jag att det fräschade upp huden massor, fick mindre acne och ett glow jag inte hade innan + den förbättrade strukturen då, ser fram emot att göra det igen.
Får med bra hud av botoxen enligt "min" behandlare så är det vanligt att folk upplever det. Hon kunde inte säga varför riktigt - men att det är en grej iaf.
 
Är det någon som testat Lululuns masker och tycker de är bra? Jag är sugen på ett storpack för att minska på skräpet per mask.

Har ni några tips på kylmask som man lägger in i kylskåp/frys? Antingen hela ansiktet eller för ögonen, vill ha både för att lugna huden i sommar men även mot huvudvärk. :) Jag lyckas inte söka på det, får upp allt från halloweenmasker till andningsmasker. :(
 
@Pilot Har också funderar på Microneedling men känner mig för feg för att prova det, hur var det en spännande upplevelse för din mamma? 😃

Ang. Botox så tyckte jag att det fräschade upp huden massor, fick mindre acne och ett glow jag inte hade innan + den förbättrade strukturen då, ser fram emot att göra det igen.

Är också nyfiken på Medik8 men känner mig snål. 😆

Jag har provat en dagkräm från Medic8 och var tvungen att tvätta av ansiktet flera gånger plus slänga flaskan efter att ha använt den en gång. Den luktade så extremt starkt!! Jag smorde in ansiktet och tyckte att det luktade mycket men tänkte att det avtar väl. Gick och la mig och när min man gick och la sig en halvtimme senare undrade han, så fort han kom in i sovrummet, vad det var som stank så förfärligt starkt! Ingen av oss är speciellt känslig för dofter annars! Jag kommer aldrig mer prova det märket!!

Så lukta gärna på deras produkter innan så att ni inte också slänger pengar i sjön som jag gjorde!
 
Är det någon som testat Lululuns masker och tycker de är bra? Jag är sugen på ett storpack för att minska på skräpet per mask.

Har ni några tips på kylmask som man lägger in i kylskåp/frys? Antingen hela ansiktet eller för ögonen, vill ha både för att lugna huden i sommar men även mot huvudvärk. :) Jag lyckas inte söka på det, får upp allt från halloweenmasker till andningsmasker. :(
Om man söker på kylmask så får åtminstone jag upp massa olika.
 
För någon anledning har jag brottats med torra, röda och ömtåliga läppar det senaste. Jag har inte vitaminbrist, och ska se till att jag dricker mer vatten framöver om det kan vara en bidragande orsak. Det har ju blivit en del mer kaffe det senaste istället.

Jag brukar använda Burts bees overnight treatment när jag behöver lite boost och tycker den är så bra, men den har inte riktigt kunnat hjälpa tillräckligt den här gången. Brukar inte ha problem med ihållande torra, nariga läppar. Har masserat läpparna med en mjuk borste idag för att stimulera blodflödet.

Någon som känner igen sig och har en produkt/knep att rekommendera?
 
För någon anledning har jag brottats med torra, röda och ömtåliga läppar det senaste. Jag har inte vitaminbrist, och ska se till att jag dricker mer vatten framöver om det kan vara en bidragande orsak. Det har ju blivit en del mer kaffe det senaste istället.

Jag brukar använda Burts bees overnight treatment när jag behöver lite boost och tycker den är så bra, men den har inte riktigt kunnat hjälpa tillräckligt den här gången. Brukar inte ha problem med ihållande torra, nariga läppar. Har masserat läpparna med en mjuk borste idag för att stimulera blodflödet.

Någon som känner igen sig och har en produkt/knep att rekommendera?

Jag tar mina vanliga hudprodukter på läpparna. Jag började med det i somras och den här vintern är den första på länge utan torra och nariga läppar. Jag har först en olja och sen en kräm. Funkar riktigt bra!
 
För någon anledning har jag brottats med torra, röda och ömtåliga läppar det senaste. Jag har inte vitaminbrist, och ska se till att jag dricker mer vatten framöver om det kan vara en bidragande orsak. Det har ju blivit en del mer kaffe det senaste istället.

Jag brukar använda Burts bees overnight treatment när jag behöver lite boost och tycker den är så bra, men den har inte riktigt kunnat hjälpa tillräckligt den här gången. Brukar inte ha problem med ihållande torra, nariga läppar. Har masserat läpparna med en mjuk borste idag för att stimulera blodflödet.

Någon som känner igen sig och har en produkt/knep att rekommendera?

Det finns en fantastisk läppbehandling från Sensai... men den kostar därefter (jag har fått den i ministorlek i adventskalendrar för jag hade aldrig köpt originalförpackningen med tanke på priset): https://www.hudoteket.se/sensai-total-lip-treatment-

Det är en gamechanger för mig... så pass att jag överväger att köpa den när min miniförpackning är slut 🙈

Edit: Den är enormt dryg, det behövs verkligen inte mycket åt gången. Den är prefekt att använda under ögonen om en är supertorr där också samt under näsan om en fått skav där pga rinnsnuva.
 
@co-SMAD4 jag tycker Försvarets hudsalva på tub är bra. Tycker det håller länge och blir ett skydd om man är ute om vind och väder tar hårt.
Sen har jag oftast Bepathen under natten.
 
För någon anledning har jag brottats med torra, röda och ömtåliga läppar det senaste. Jag har inte vitaminbrist, och ska se till att jag dricker mer vatten framöver om det kan vara en bidragande orsak. Det har ju blivit en del mer kaffe det senaste istället.

Jag brukar använda Burts bees overnight treatment när jag behöver lite boost och tycker den är så bra, men den har inte riktigt kunnat hjälpa tillräckligt den här gången. Brukar inte ha problem med ihållande torra, nariga läppar. Har masserat läpparna med en mjuk borste idag för att stimulera blodflödet.

Någon som känner igen sig och har en produkt/knep att rekommendera?

Decubal lips & dry spots funkade jättebra för mina torra läppar och omgivande eksem när försvarets inte räckte. Behöver dessutom inte smörja så ofta, håller länge. Stark rekommendation!
 

Liknande trådar

Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: MissFideli
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Gramse
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 915
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp