KesoNeso

Trådstartare
Var ute och cyklade med hunden när han sprang rakt över denna ormen. Är det någon som vet om det är en huggorm?
Den var på sin vakt efter att ha blivit översprungen, så jag fick tyvärr ingen bättre bild. Ville inte stressa upp den mer.

Turligt nog högg den aldrig, den hann nog inte fatta vad som hände utan ringla bara ihop sig när hunden kom. 9DA11FA5-8411-42A0-B228-F13D56F7E0D6.jpeg
 
Huggorm. Jättevacker dessutom. :heart
Det finns såvitt jag vet inga andra svenska ormar med den teckningen - snokarna kan variera lite i färg och huggormen kan vara helsvart, men just det där bandet över ryggen är ett rätt säkert id.
 
En väldigt klassisk huggorm. Fin! Tur att hunden inte blev biten.
För några år sedan gick jag och två hundar över en helsvart huggorm. Vi hade en himla tur, förstår inte hur jag kunde missa den eftersom vi gick på sand. :cautious:
 
En väldigt klassisk huggorm. Fin! Tur att hunden inte blev biten.
För några år sedan gick jag och två hundar över en helsvart huggorm. Vi hade en himla tur, förstår inte hur jag kunde missa den eftersom vi gick på sand. :cautious:

Ja, jag hade verkligen hjärtat i halsgropen där ett tag. Han trampade ju till på den, men eftersom jag cyklade gick det ju ganska snabbt så den hann väl inte reagera.
Jag tror vi har en del huggormar här, för jag har sett några stycken med sådant mönster, tyvärr oftast platta på vägen.......
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 541
Senast: YlvaG
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 108
Senast: Acto
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
945
Senast: Celinehenn
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 852
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp