Bukefalos 28 år!

humsie....

L

LottaPotta

vet ngn hur man får bort en inc (vårta) från sin häst?
 
Sunny Key har en fulen...som tur så sitter den under svansen och stör honom inte men vet man om den så e de definitivt en skönhetsdefekt...lika bra å göra sej av me den
 
Det är nog bara att vänta tyvärr. Hade en ponny som hade en ink mitt under magen vid sadelgjorden och på en fälttävlanstävling lossnade inken, antagligen hade sadelgjorden skavt av den och det blödde som sjutton!
 
du kanske borde kontakata veterinär?
Har fått för mig att ink sprider sig? Eller är jag ute och cyklar då??

*vet en häst som hade massa ink på olika ställen på kroppen och när ägarna pillade på dem och de lossnade så slutade det typ inte blöda på jättelänge* :(
 
mm...veterinär kommer nu i veckan...
som tur e, men ja köpte han å tog hem han idag...å fick inte reda på denhär grejen förrän nu :crazy:
men enligt hans ägare och tränare hade han haft den länge och dom såg de som helt normalt...lite konstigt tycker ja
 
Det brukar gå att strypa de små rackarna, om den har som ett skaft. Då "lånar" man ett tagelstrå från svansen och knyter åt hårt runt inken. Sedan lindar man åt tagelstrået lite hårdare varje dag, förr eller senare lossnar eländet!
Gör man så blöder det inte, eftersom inken dör.
Resterna som blir kvar mot huden kan man ta bort med Nelex.

/sanwan - med numera inklös häst
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
692
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Var till veterinären igår, främst p.g.a. annat problem men vi provtog också en liten vårtliknande utväxt på insidan av min hunds ena...
Svar
14
· Visningar
2 752
Senast: Takire
·
Hästvård En häst har fått svallkött på ett ben. Veterinären tyckte att vi ska "gnugga bort det själva" och att de inte behövde komma ut och skära...
Svar
15
· Visningar
1 770
Senast: Summerwind
·
Foder & Strö Har ett torrt, rätt gult och lite sönderbränt bete. Gräset har inte orkat växa mkt alls där i år.Finns lite inslag av vissa tuvor med...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: finapina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp