Bukefalos 28 år!

Ishtar

Trådstartare
Vilka ska dit? Jag ska dit i alla fall, troligtvis tar jag med mig lillen och ställer ut honom, Men om jag av någon anledning inte anmäler honom åker jag ändå ned. Detta året är det ju en NordV-utställning, jag suktar efter NordJV-03 titeln, ja den vore ju inte helt dum! :love: :D
Dessutom blir ju juniorvinnarna och bir-vinnarna kvalificerade till Crufts 2005...

Om vi blir ett par stycken vore det jätteskoj att träffas nånstans tycker jag, och visa upp våra vovvar. Bebben du ska väl säkert dit? :)
 
Jo jag skall nog dit. Eller nog. Jag skall dit. Jag har fortfarande ett kuvert med ditt namn på med märken liggandes *dumdidum*

Jag återfinns bland alla tillbehör, vid Labbemontern och vid Lagottoringen!
 
Jag skall dit och tävla agility.

Jag kommer även kika lite på 'mina' raser Jack Russellterrier och A. Kelpie.

Sedan lär jag shoppa lite också.
 
Japp, jag ska dit!

Vet dock inte hur när eller vart än, men det ska planeras längre fram. Vi kommer ha hundar hemma då, så jag kan inte vara borta så länge den dagen mamma ska dit. Men hon ska sitta i montern på Söndagen så jag kommer nog tillbringa en del av Lördagen där..
 
Jag har också lite problem med hundvakt... Funderar på att ta med de i bilen. Då kan jag vara inne längre än om jag måste räkna in 2 h resa också...

Jag har förresten jättelust att ställa min yngre hund, men jag tror inte att man har så mycket där att göra med en labrador-junior... Outvecklad lär vara det enda man får på kritiken...
 
Men om ni vinner juniorklassen så får ni ju en titel! :cool:
Jag ska ställa min juniorhane.
 
Ja DET är ju sant ;) Synd att hon har så dålig front... Sen är hon nog för smal också, antar att de andra är större... Anmälningtiden har kanske gått ut redan också va?
 
Inte då, den går ut 10/11. Jag har inte anmält än. Jag kommer att vara där på söndagen då min ras går och så ska man väl kolla på finalerna. Tyvärr så vet jag nog vem som kommer att vinna min ras, lite tråkigt men jag tänker då kämpa om att vinna min klass iaf! :)
 
Ja nu kollade jag... *he he* Ringde uppfödaren, men hon svarade inte. Tyvärr har det fötts några fina kullar som också är juniorer då *grr* (Är man inte tillräckligt bra själv så får man hoppas att de andra är sämre :p)

Jag måste ringa SKK och kolla så att jag har betalt medlemskapet. Eftersom att jag inte betalt räkningarna själv så har jag ingen koll faktiskt :o

Skulle kanske vara lite kul... Fast jag tror inte att hon kommer att visa sig perfekt och då är det väl lika bra att stå över. Drömma kan man alltid! :D
 
Hur långt upp är Nord?

Inte för att jag ställer ut mina vilddjur, men Doris hade gärna visat upp sig i sitt nya täcke :cool:
Nu har vi börjat använda det då det blir minusgrader ute och hon är helnöjd. Först verkade hon tycka att det var läskigt och svårt att gå, men så upptäckte hon att tuttarna inte längre släpade i marken med det nya BHstödet och det verkar hon vara glad över och att det underlättar för henne.
Jag ska ta nån fin bild av henne i täcket! Framtill går det nästan ända ner till marken eftersom där det skulle vara ben endast finns tassar :D
 
Hur långt upp Nord är? Nu hänger jag inte riktigt med här... hehe. Hund 2003 ger i år alla BIR-vinnarna titeln nordisk vinnare, alltså NordV-03. Alla juniorklassvinnare erhåller titeln nordisk juniorvinnare, alltså NordJV-03.

Förra året erhöll alla BIR-hundarna (BIM också kanske?) titeln Sv-02, alltså "bara" svensk vinnare.
 
Glömde...
Jättekul verkligen att höra att täcket uppskattas av både matte och hund! :) Skicka jättejättegärna foton, jag behöver fina foton att maila till folk som är intresserade. Allt jag har är andras täcken på mina egna hundar, alltså passar inget superbra.

:p
 
Ska fixa bilder!
Till framtida design föreslår Doris "bogveck" eller nån form av resår eller knytanordning för att korta upp utsidan av täcket just vid frambenen för kortbenta hundar.
Ska se om jag kan få till en bild från sidan på henne, då syns det vad jag menar.
 
Ahaaa.. men menar du bara att det är för långt där framme? Då behövs väl inga veck eller resår, utan bara att man klipper upp det helt enkelt? Eller hur menar du... heee

Jag längtar till st.sthlm! åååhhh
Jag tycker vi tar en bukefika alla som är där! :)
 
Det borde vi väl ha... Men det innebär att jag måste dit på söndag också :) Ingen utställning enligt uppfödareen iaf. Hon tror att hon är lite senare utvecklad än de vovvarna som bara avlas för utställningen. Eller tror... Jag vet det väl också innerst inne!
 
Jamen är det inte söndag som är roligast? Med final och allt menar jag :). Fast det är klart att om ens ras går på lördag kanske man inte ids dit på söndag också. Men inte hinner ni väl BÅDE shoppa och ställa på lördagen? :D
 
Äh det blir inget ställande för min lilla skrutt... Om Lagottisarna går på lördag så måste jag dit då. Men det kanske blir söndag också :) Skall höra med mitt ex. om jag får låna bilen hela helgen. Det är ju rätt så kul att vara där och träffa folk och jag går ju in gratis bara jag hittar mitt förbenade ringsekr. pass...
 
HÄR ska shoppas åhh koppel, hundtäcke,tuggben, halsband, Åhhh dollarsedlar i ögonene :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp