Bukefalos 28 år!

hund bajs?

S

Sannis

Nu blir jag så irriterad nu när snön har försvunnit så ser man hur många hundägare som skiter att plocka upp bajset varför? på varje trottoar man går på ligger det en massa skit. Om man tycker det är äcklikt så är det ju lättare att ta upp på vinter än på sommaren. Eller vad tycker ni?=
 
Sv: hund bajs?

nej det är ju det som är så kasst. Varje vår ser man hur mycket skit det kommer fram. Och nu när man har hund själv så tänker jag ännu mer på det. Föut tyckte jag bara att det var äckligt men nu stör jag mig på hundägare som inte kan ta upp sin skit själv.
 
Sv: hund bajs?

Håller med till fullo. Sanslöst dåligt av hundägare att inte plocka upp. Fast jag vet inte vad somär värst. Påsar med skit i som ligger och dräller överallt, eller skiten självt som faktiskt rengar bort så småningom. Senast igår plockade jag upp 4 påsar efter vägen och slängde i en soptunna. Ser så fult ut med en massa påsar överallt. I vissa kommuner delas det ju ut gratis hundbajspåsar. Det borde flera kommuner ta efter tycker jag.
 
Sv: hund bajs?

Ja, jag tycker också att det är äckligt att se all skit som kommer upp från snön. Jag har själv hund som jag plockar upp efter. (Väldigt lätt eftersom hon knappt skiter nåt pga att hon är så liten) :smirk: Men men tillbaka till saken. I min kommun har dom dragit in på alla hundbajs korgarna. Vilket syns om man tittar ner på marken. Jag kan faktiskt förstå dom som inte tar upp efter sin hund om dom kanske är i ett motionsspår eftersom då måste dom hålla i den där stinkande påsen i kanske en halvtimme till. Jag tycker att dom borde he upp dom där papperskorgarna igen för jag tror att det kommer bli bättre igen. I alla fall här, men som sagt, jag vet inte hur ni har det hos er. :cool:
 
Sv: hund bajs?

Sannis skrev:
skiter att plocka upp bajset

Det där var faktiskt riktigt kul! *taskig humor* :rofl:

Men jag håller helt med dig om att det är dåligt att inte plocka upp efter sig när skiten ligger "mitt i vägen"!
 
Sv: hund bajs?

Håller med Dig! Våran kommun har inga papperskorgar eller hundlatriner och det straffar sig. Ligger skit överallt och ärligt talat så plockar jag inte alltid upp efter mina. Det beror på vart jag ska gå och hur långt jag har kvar hem till soppåsen.
Då jag är ute många timmar med mina så har jag ingen lust att hålla i 2-3 stora bajspåsar under hela den tiden.

Dock plockar jag alltid upp på morgon och kvällsrundan, då man inte behöver hålla påsarna så lång stund.
 
Sv: hund bajs?

Madde85 skrev:
Håller med till fullo. Sanslöst dåligt av hundägare att inte plocka upp. Fast jag vet inte vad somär värst. Påsar med skit i som ligger och dräller överallt, eller skiten självt som faktiskt rengar bort så småningom. Senast igår plockade jag upp 4 påsar efter vägen och slängde i en soptunna. Ser så fult ut med en massa påsar överallt. I vissa kommuner delas det ju ut gratis hundbajspåsar. Det borde flera kommuner ta efter tycker jag.

Dra inte alla hundägare över en kam
 
Sv: hund bajs?

Kände du dig träffad eller? Själv tog jag inte åt mig utan ansluter mig till hundbajs-hatarna.
 
Sv: hund bajs?

Dorro skrev:
Kände du dig träffad eller? Själv tog jag inte åt mig utan ansluter mig till hundbajs-hatarna.

haha nej verkligen inte. Tar alltid upp min hunds bajs :) Skulle aldrig låta det bara ligga.,,,uäk äckligt. Enda gångerna jag inte tar upp är i skogen för då är det bättre att det multnar :)
 
Sv: hund bajs?

Här har det också försvunnit en massa papperskorgar. Får verkligen hoppas att kommunen tänker sätta tillbaka korgarna. I vissa delar av stan får man gå hur länge som helst för att komma till en papperskorg. Sååå roligt är det ju inte med en påse i näven som luktar bäver.
 
Sv: hund bajs?

Jag drar verkligen inte alla över en kam. Isåfall hade jag ju fått sälla mig själv till den skaran. Vad jag skrev vad att det är dåligt av hundägare att inte plocka upp. Alltså de som plockar kan känna sig utan skam.
 

Liknande trådar

Övr. Hund University of Lincoln i Storbritannien har just nu en enkät uppe där de bl a vill ta reda på vilka faktorer som spelar in när folk köper...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 616
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 277
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp