Hund eller katt människa?

Är du hund eller kattmänniska?

  • Hundmänniska

    Röster: 58 31,0%
  • Kattmänniska

    Röster: 62 33,2%
  • Tycker lika mycket om båda!

    Röster: 67 35,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    187

ExtraW

Trådstartare
Är det så att man än antingen hund eller katt människa? Eller finns det de som känner precis lika mycket för båda?

Själv är jag en utpräglad hundmänniska! Är totalt galen i typ alla hundar! Katter däremot, skulle aldrig vilja ha en. Skulle nästan kunna dra det så långt som att jag verkligen ogillar katter!
 
Jag gillar vissa katter, men stör mig på många kattägare som inte har koll på sina djur. Önskade mig en katt när jag var yngre, men pappa var allergisk, annars hade jag antagligen lika gärna haft katt i vuxen ålder. Uppvuxen med hundar och har nu egna.
 
Jag har både hund och katt men är absolut mycket mer kattmänniska än hundmänniska. När mina nuvarande hundar inte finns mer blir det inga fler hundar här. Jag älskar de jag har men är helt enkelt inte intresserad av hundar på samma vis som katter intresserar och attraherar mig
 
Jag trodde jag var en hundmänniska helt tills jag fick katt(er)! Har nu insett att katter är (eller kan vara) underbara. :heart Och saknar inte alls att ha hund längre.

Men i övrigt är det så att jag gillar i högsta grad inte alla katter - eller hundar eller hästar för den sakens skull. Så jag faller nog mera för individer och personlighet, än för typen av djur. (Röstade därför inte på något av alternativen)
 
Jag har både katter och hund, men är definitivt hundmänniska. Hunden är en kompis och partner, vill aktivt hänga med på det jag gör och är "mer" för mig än katterna.
 
Jag tycker verkligen om trevliga, väluppfostrade hundar, men jag fattar att det ligger ett jobb bakom som jag inte tror att jag skulle ha tålamod till. Därför skulle jag inte skaffa mig en hund.

Katt har jag. Älskar inte alla katter urskiljningslöst så som vissa kattmänniskor gör, men tycker nog generellt att katter är rätt charmiga.
 
Absolut hundmänniska. Har väldigt svårt för katter (dom är söta på bild tho :D ) testat ha katt, men det var inte för mig.
 
Vi har alltid haft katt för det är det som livet har tillåtit. Men jag gillar både katter och hundar som är sociala.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag gissar att det är lika svårt för någon som har växt upp i ett tryggt kärleksfullt hem att föreställa sig hur det är att växa upp i...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 629
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 347
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp