Bukefalos 28 år!

Hund gråta med tårar

Tibra

Trådstartare
Min mamma berättade för mig.. att en dag då hon och morfar var ute långt inne i skogen tillsammans med hunden Kinny så försvann hon.. eller så tappade de helt enkelt bort varandra jag minns inte..efter lång tid kunde man höra hur en hund tjöt av panik och sorg, när de hittade henne var hon dyngsur av tårar som bara rann ner för ögonen..de hade inte sett något liknande.. Kinny vart överlycklig då hon såg husse och matte som betydde allt för henne!

kan det vara sant? att hundar kan gråta med tårar? jag tror inte att de skämtade om det iaf.. de var bombsäker på att hon grät.. men ja? någon annan hund som gråtit kanske?
 
Sv: Hund gråta med tårar

Nej, hundar kan inte gråta som vi människor gör, dvs med rinnande tårar för att vi blir ledsna eller väldigt glada. Däremot kan hundarnas tårflöde öka om ögonen blir irriterade av någon anledning, men det kan knappast kallas för att de gråter.
 
Sv: Hund gråta med tårar

Nej, hundar kan inte gråta. *lovar*

Förlåt att jag förstör din solskenshistoria med att påstå att hon förmodligen fick en kvist i ögat eller liknande...;)
 
Sv: Hund gråta med tårar

hehe okej.. då måste hon fått kvist på varje öga:smirk: men man kan ju alltid drömma vidare;)
 
Sv: Hund gråta med tårar

Hon grät kanske inte men hon saknade nog husse o matte jättemycket!! Det kan iaf vara sant! :)
 
Sv: Hund gråta med tårar

naturElle skrev:
Hon grät kanske inte men hon saknade nog husse o matte jättemycket!! Det kan iaf vara sant! :)

haha ja:smirk: men det är ett mysterium att ögonen rann just då:crazy:
 
Sv: Hund gråta med tårar

Jag upplever att tårflödet ökar när hunden blir stressad. Min tinner det på när man klipper kor eller kammar tassarna. Det gillar inte hon och börjar flåsa som en galning - och "tårarna" rinner.

Om hunden var "borttappad" så var den säkert stressad, kanske därför?
 
Sv: Hund gråta med tårar

jo det var det säkert.. men varför kan inte djur gråta med tårar men vi kan?:d
 
Sv: Hund gråta med tårar

hundar, liksom alla andra djur, saknar känslor. de lever helt på instinkt.
sen e det klart att de känner igen matte och husse och blir glada när de kommer bara för att de är dom som går ut med dom och ger dom mat. men att att en hund skulle bli ledsen och gråta för att den är ledsen...nä. stressad och orolig över att ha kommit bort-javisst! men inte ledsen.. stressad och orolig för att den har fått ett nytt hem, eller blivit av med en kompis eller liknande, kan ofta förekomma, de slutar äta, verkar håglösa osv, men inte ledsen...som sagt, djur lever enbart på instinkter..
 
Sv: Hund gråta med tårar

Tibra skrev:
hehe okej.. då måste hon fått kvist på varje öga:smirk: men man kan ju alltid drömma vidare;)

Om en hund springer genom snår är det inte så jättekonstigt ifall kvistarna piskar båda ögonen... De sitter ju rätt så tätt... :smirk:
 
Sv: Hund gråta med tårar

Ja det tror absolut jag också. Bara för att man inte kan intervjua och fråga en hund har du känslor så betyder det ju inte att den inte har några.

En hund som noga väljer ut en skön sängplats tänker ju inte: Åh det här är nyttigt för min kropp (instinkt) Den sjunker ned och tänker:ååååaahhhh såå sköööönt
 
Sv: Hund gråta med tårar

håller helt klart med Tippan! och egentligen är inte hundar och alla dessa djur till för husdjur i grund och botten.. i så fall ska ju deras instinkt vara att fly från oss...
 
Sv: Hund gråta med tårar

En hund som noga väljer ut en skön sängplats tänker ju inte: Åh det här är nyttigt för min kropp (instinkt) Den sjunker ned och tänker:ååååaahhhh såå sköööönt

det e klart att den kan känna att det är skönt att ligga på en speciell plats! vad jag menar är att de inte har något känslomässigt liv, kan inte känna sig ledsna på det sättet och gråta.
 
Sv: Hund gråta med tårar

aysha skrev:
det e klart att den kan känna att det är skönt att ligga på en speciell plats! vad jag menar är att de inte har något känslomässigt liv, kan inte känna sig ledsna på det sättet och gråta.


nej men jag tror du har helt fel.. det klart att djur kan ha känslor! i grund och botten är ju vi ett djur med.. i så fall borde vi heller inte ha några känslor..
 
Sv: Hund gråta med tårar

nej men jag tror du har helt fel.. det klart att djur kan ha känslor! i grund och botten är ju vi ett djur med.. i så fall borde vi heller inte ha några känslor..

hmm..vi härstammar från apor ja, men evolutionen har gett oss en tänkande hjärna och känslor.. djuren har inte utvecklats så..än..de lever på instinkt, att många arter har domesticerats gör inte att de han känslor...
 
Sv: Hund gråta med tårar

*lånar knapp*

Jag tycker att det är vridet och på gränsen till farligt att tillskriva djur mänskliga egenskaper... Visst har våra husdjur blivit präglade av oss människor under alla tusentals år vi haft dem, men att de skulle ha utvecklats som vi...? Skulle inte tro det:smirk:

Visst kan jag säga om min hund att han är glad eller ledsen, men egentligen reagerar han bara som det inlärda mönstret säger åt honom att göra. Med detta vill jag INTE säga att jag ser djur som själlösa, otänkande varelser, för det gör jag INTE. De är otroligt smarta och känslosamma, men på SITT sätt, inte på vårt mänskliga sätt.

Men hey, who am I to say so? Alla får väl tro vad de vill... ;)
 
Sv: Hund gråta med tårar

Ja, det är väl klart de har! Men inte MÄNSKLIGA sådana! De har ett mycket enklare känsloliv än oss, med bara de grundläggande känslorna.

Djur är INTE människor, de tänker INTE som människor.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 815
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Börjar med en varning för långt inlägg, behöver dels råd och dels skriva av mig lite och Buke är ju klokt, det vet man ju. Jag och min...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 440
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Dagbok Eller åtminstone topp 5 En historia om ett monster på en ö i skärgården. Han ser ut som du och jag, som en vanlig person, men skenet...
Svar
0
· Visningar
938
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 224
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp