Hund i hundgård 100 %

Ok. Jag har aldrig stött på någon som vill träna och tävla med sin hund som inte kan beröra den.

Nä, inte jag heller. De jag känner som är allergiska mot hund har inte skaffat hund. Eftersom de är allergiska och alla säger att de blir sämre om de rör hunden. Om de klappar en hund få går de direkt och tvättar händerna. Men de brukar undvika att röra hundar.
 
Men om du nu inte är så allergisk att du kan röra och även ha hund inomhus. Varför kan du då inte ha din hund inomhus på natten osv och ha hunden i hundgård en viss del av dagen?

Många har ju hundarna i hundgård när dem jobbar. För hade varit mycket bättre om hunden fått vara med familjen under natten osv.
Man kan ju ta allergi tabletter, duscha hunden oftare med speciellt schampo, damsuga oftare och tvätta.

Jag trodde du var super allergisk när du skrev du ville ha hund i hundgård 100 %.
För de jag känner som är så allergiska, kan inte ens klappa hund.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 793
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 073
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 125
Senast: Sandora
·
Hundavel & Ras Tänkte försöka slå slag i saken att börja tänka mer seriöst på att skaffa hund antingen i slutet av detta år eller 2024. Uppvuxen med en...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp