Hund i hundgård

Hund i Hundgård/resp rastgård som i princip får bo där borde absolut FÖRBJUDAS .
Jobbar man och vet med sig att man är borta fr 7-8 tiden till typ 5-tiden och hunden står i hundgård hela dagen borde man enl. mitt sätt att se på det ..... Inte skaffa hund . Ensam hund i hundgård känner sig FÖRVISAD fr sin flock alltså ägaren resp familjen / Det bör alla som har ett gediget intresse av fyrfota vänner veta.
 
Det hade vart intressant att få läsa lite mer utvecklande om din åsikt. Jag tycker det är onödigt att skaffa hund (oavsett vart den får spendera sin tid ensam) om den alltid får vara helt ensam långa, långa dagar och man aldrig gottgör den för tiden man är hemma. En hund som typ sitter och ylar och skäller hela dagarna långa när den är ensam är ju inte särskilt nöjd med sin tillvaro tänker jag. Så tolkar jag typ ditt inlägg om man nu ska försöka läsa mellan raderna? Men du kanske inte var så sugen på att utveckla mera med tanke på klimatet i vissa människors respons till ditt inlägg?
Tyvärr är det ju långt från alla hundar som visar sitt missnöje. Många ligger bara där dag ut och dag in och ägarna tror att dom är så nöjda så :/
 
Tyvärr är det ju långt från alla hundar som visar sitt missnöje. Många ligger bara där dag ut och dag in och ägarna tror att dom är så nöjda så :/

Precis som hundar inne.
Jag har många gånger haft den diskussionen med folk som har skaffat sig min ras som är en bruksras.
"De blir vad man gör det till. Den är lugn och sover mest. Man behöver inte alls hålla på med en massa saker"

Sen sover en hund 12-18 timmar. Mer om den fått jobba ordentligt så den är riktigt trött och det går utmärkt att göra i hundgård :)
 
Om du skriver i tråden om den diskussion som förs i tråden och om "klimatet" där... Då får du väl ändå förvänta dig att de som läser/skriver i tråden sen diskuterar det som skrivs där. Lite av poängen med ett diskussionsforum, typ.

Nej, kunskap och erfarenhet rörande hundar är helt irrellevant när man diskuterar hundar :confused::rofl:


Du får nog läsa vad jag skrev igen. Skrev att om du tävlar med din hund är det helt irrelevant i en diskussion om en hund/rastgård.
 
Om du skriver i tråden om den diskussion som förs i tråden och om "klimatet" där... Då får du väl ändå förvänta dig att de som läser/skriver i tråden sen diskuterar det som skrivs där. Lite av poängen med ett diskussionsforum, typ.

Nej, kunskap och erfarenhet rörande hundar är helt irrellevant när man diskuterar hundar :confused::rofl:

Och för övrigt, har man en god ton så borde man inte ta illa vid sig av vad jag skrev. Men tar man åt sig kanske man ska fundera på hur man formulerar sig👌🏼
 
Precis som hundar inne.
Jag har många gånger haft den diskussionen med folk som har skaffat sig min ras som är en bruksras.
"De blir vad man gör det till. Den är lugn och sover mest. Man behöver inte alls hålla på med en massa saker"

Sen sover en hund 12-18 timmar. Mer om den fått jobba ordentligt så den är riktigt trött och det går utmärkt att göra i hundgård :)
Ja jag tänkte främst på hundar som är ensamma "inne ". Jag tycker rastgård är helt ok .Var länge sen jag hade en varmpälsad hund nu. Men min förra schäfer, hon ville ut och lägga sig i trädgården flera timmar varje kväll året om:)
 
Har rensat lite som jag inte tycker har med tråden att göra.

Vi anser nog normalt att man skall vara försiktig med att peka ut användare som troll, då de kanske inte är det. Det kan då ses som ett påhopp på person vilket kan anses vara ett regelbrott.

Jag vill inte se några svar här på detta inlägg. Om man vill diskutera detta vidare kan man skapa en tråd under Bukefalos-forumet.
 
Du får nog läsa vad jag skrev igen. Skrev att om du tävlar med din hund är det helt irrelevant i en diskussion om en hund/rastgård.
Och det påstods inte i det inlägg som du svarade på att det var tävlandet som skulle vara det vässentliga, utan att många människor hade en ganska omfattande kunskap och erfarenhet om hundar förvärvade på olika sätt. Så det är även om jag läser om det du skrev ganska :confused: i relation till det som du kommenterade.

Och för övrigt, har man en god ton så borde man inte ta illa vid sig av vad jag skrev. Men tar man åt sig kanske man ska fundera på hur man formulerar sig👌🏼
Men vem har tagit illa vid sig? Och varför har du den uppfattningen?
Tycker det är du som gör pseudodiskussion av allt genom att prata om hur folk borde eller inte borde reagera och vad de borde svara och inte svara på etc. Istället för att fokusera på sakinnehållet som rör det egentliga diskussionsämnet.

Men ska inte skriva mer om det nu, för då blir det bara mer sidospår av det och det är bättre att tråden istället får återgå till inlägg som för framåt angående huvudämndet. :)
 
Och det påstods inte i det inlägg som du svarade på att det var tävlandet som skulle vara det vässentliga, utan att många människor hade en ganska omfattande kunskap och erfarenhet om hundar förvärvade på olika sätt. Så det är även om jag läser om det du skrev ganska :confused: i relation till det som du kommenterade.


Men vem har tagit illa vid sig? Och varför har du den uppfattningen?
Tycker det är du som gör pseudodiskussion av allt genom att prata om hur folk borde eller inte borde reagera och vad de borde svara och inte svara på etc. Istället för att fokusera på sakinnehållet som rör det egentliga diskussionsämnet.

Men ska inte skriva mer om det nu, för då blir det bara mer sidospår av det och det är bättre att tråden istället får återgå till inlägg som för framåt angående huvudämndet. :)

O. M. G.
Låter som en bra idé att släppa det och gå vidare👌🏼
 
Ja jag tänkte främst på hundar som är ensamma "inne ". Jag tycker rastgård är helt ok .Var länge sen jag hade en varmpälsad hund nu. Men min förra schäfer, hon ville ut och lägga sig i trädgården flera timmar varje kväll året om:)
Jag hade hundlucka ut till altanen o en hundgård som var större än huset. En gång trodde jag min schä/terv hade rymt, när jag ropade började en snöhög röra på sig o där var hunden. Han låg alltså o sov helt översnöad.
 
Jag hade hundlucka ut till altanen o en hundgård som var större än huset. En gång trodde jag min schä/terv hade rymt, när jag ropade började en snöhög röra på sig o där var hunden. Han låg alltså o sov helt översnöad.
OT... Så var det med min barndoms spetskorsning också.

Min far körde ihop snön på gården till stora högar. Bamse la sig ofta överst på högen, i spaningsläge. Snöade det så snöade han över. Man fick ropa för att hitta honom.
 
Åter igen, hundar bildar inte flockar i vilt tillstånd. Det är inget jag tror. Det är vad etologer bevisat med forskning.
Det är du som sitter och tror en massa...

Vad har det för betydelse? eller vill du med det mena att hundar som i TS beskrivna hundgård faktiskt inte bryr sig om de är ensamma heldag utan ngn aktivitet?
 
Vad har det för betydelse? eller vill du med det mena att hundar som i TS beskrivna hundgård faktiskt inte bryr sig om de är ensamma heldag utan ngn aktivitet?

Jag har sagt att många hundar inte bryr sig om de är ensamma. Jag har inte sagt att alla inte bryr sig.
Jag har också sagt att alla hundar behöver aktiveras, även de som bor inne och får ligga på soffan och sova hela dagarna.

En hundgård ger iaf mer stimulans med intryck för en ensam hund än vad soffan gör för en ensam hund.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 860
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa I tisdags blev min hund attackerad oprovocerat av en annan hund där ägaren inte kunde kontrollera hunden. Min lilla kille på 7 kg hade...
Svar
10
· Visningar
1 696
Senast: Lillkin
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp