hund+jobb=??

jag skaffade hund tillsammans med min ex. då funkade allt jätte bra då jag jobbar natt och han jobbade dag...
min nuvarande kille är inte så jätte hundvän, så för det mesta har jag doggen med mig på jobbet. jag jobbar på ett äldre boende, och han ligger snällt i kontoret och sover på nätterna.
ibland brukar jag dock fråga snällt så får han va hos killen eller min mamma över natten.
 
tack för era svar! jag vill så gärna ha en hund, men man måste ju ha tid till den också. Hunddagis finns ju, men det kostar, och att ha sin und bortlämnad på dagarna ihop med så många andra hundar, känns inte bra. jag vill ju dessutom ha en chihauhua eler annan liten sällskapshund och den blir väl uppäten av alla bjässar på dagis...
Nej, hund får nog vänta ett tag, tills jag vet vad som blir av mig... (beslutsångest- plugga och isf vad?? eller jobba -hur får man ett jobb??)och tills sambon pluggat klart.
Kanske kan man låta någon snäll pensionär rasta hunden och ha den som sällskap under dagarna, att glädja en gammal ensam människa, det kändes som en fin tanke. eller hur!?
 
Sv: hund+jobb=??

Jag och min sambo jobbar lite olika tider och jag jobbar "bara" 80%. När vi båda jobbar samtidigt går min sambos farmor ut med hunden. Det funkar jättebra för alla inblandade. :banana:
 
Sv: hund+jobb=??

Kan du ha med den på jobbet, vore det ju perfekt. Annars en pensionär som du skriver, de vill ju gärna ha lite sällskap, då många är ensamma. Stor risk att den blir fruktansvärt bortskämd, men vadå? Ska man inte skämma bort en älskad hund? En liten chihuahua, gud va´gulligt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite frågor om ensamhetsträning/upplägg :) Jag tänkte hur många timmar din hund i snitt är ensam på en vecka? Är den ensam eller med...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 362
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 825
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 587
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp