hund+jobb=??

pimy

Trådstartare
Ni som har hund och jobbar, hur gör ni? Har ni hunden med er på jobbet, på hunddagis, eller är den ensam hemma?

Längtar så efter en hund. Just nu är jag ju arbetslös och har all tid i världen, men man måste ju tänka framåt...

Vill ni dela med er av era erfarenheter?
 
Ja tänk på hur omständigheterna är om några år. Hunden lever ju ganska länge.

Kolla den här tråden.
 
Ville ha hund igen men har dragit på det i många år pg av arbete mm men nu äntligen är vi där igen har en go liten krabat. Detta kom till pg av att jag kan styra mina tider mer själv nu och sonen har blivit så stor så han kan ta ansvaret att gå ut med hunden på eftermiddagen.

Du har småbarn och kanske ett arbete framför dig så tänk till ordentligt innan du skaffar dig en, barn tar sin tid och sedan börjar dom på aktiviteter kanske så du får sitta i ishallar, sporthallar mm som tar sin tid och hunden får ligga hemma soloallena!
 
just nu har vi lite konstig tider i familjen...(Storasyster borta och storabror i skolan)...dom dagar det inte går är när pappa är på dialys och då har vi snälla morfar som tar hem vovven till han och mormor i några timmar... sen kommer jag hem från skolan och mamma från jobbet
 
Jag jobbar i stall, och tänkte fortsätta med det så jag kan ta med mig hunden till jobbet, när jag skaffar hund.. Om det inte vore så, så skulle jag nog alldrig orka att ha hund
 
Jag har hunden med mig på jobbet.
Det finns flera hundar här, ibland får man se upp för hundrejs mellan borden och stolarna :p
Det går utmärkt för mig då jag arbetar inom ett område där det finns mycket hundar.Det är också en trevlig bieffekt att få resa sig upp från kontorsstolen vid tio och gå ut en sväng för att rasta jycken/jyckarna :)
 
Du har småbarn och kanske ett arbete framför dig så tänk till ordentligt innan du skaffar dig en, barn tar sin tid och sedan börjar dom på aktiviteter kanske så du får sitta i ishallar, sporthallar mm som tar sin tid och hunden får ligga hemma soloallena!

Ehhh?? :confused: :confused:
jag har INTE småbarn, inte stora barn heller inte ens några planer på att öht skaffa några.... vad har du fått det ifrån? :confused: :confused:
 
Jag har min hund med på jobbet. Jobbar med hästar och hundar. :banana: :banana:
 
jag brukar ha min hund med på jobbet, jobbar på ett härbärge, och det har funkat jättebra, men hon är 14 år nu, och orkar inte riktigt mer, man märker att hon vill helst vara hemma och sova.
 
Jag ska börja jobba på hunddagis, så det löser sig naturligt att ha hunden med dit.

Jag tog också jobbet mkt pga att jag har hund. Hade jag inte haft hunden så hade jag nog inte börjat jobba där.

Man får helt enkelt offra sig för sin hund om man vill ha den kvar när man jobbar.
 
Mina vovvisar är aldrig ensamma. Kan bero på att vi jobbar med djuren vi har här hemma. (Mammas gård med mjölk kor och får). Hade jag haft ett annat arbete hade jag nog väntat x-antal år med att skaffa hund. Tycker inte man ska lämna dom ensamma mer än max 2-3 timmar/dag, inte ens det.
 
Mina hundar kräver ett par timmar om dagen ensamma.....för att få sova i lugn och ro. :confused: dom gäspar bara när man kliver innanför dörrn i de flesta fall :D

När vi är hemma ligger dom och vaktar....så nog ska dom vara ensamma hemma tycker jag :confused:

Dock inte valpar längre stunder...däremot tycker jag man ska börja tidigt med ensamhetsträningen, har sett många x-mpel på hundar där man börjat sent och man fått problem :crazy:
 
överdriver du inte nu? En hund ska väl klara av att vara själv mer än 2,3 timmar...! Eller har jag ett galet omdömme nu? :crazy:
 
Förlåt.... läste den andra tråden samtidigt som det länkades till och så vart det lite vimsigt i huvudet, sorry! :bow:
 
jo visst kan dom klara sig själva mer än 2-3 timmar, men JAG tycker inte att man ska lämna dom längre än så.
Mina hundar kan vara ensamma 5-6 timmar om det skulle vara så, men jag tycker inte om att lämna dom ensamma så länge varje dag.
 
OK ;)
usch, nu vart det visst återigen en "lämna hund ensam, tråd" igen :crazy:
 
Är av samma uppfattning som Dig. Min hund kan utan problem vara ensam 5-6 h men jag får jättedåligt samvete av att lämna henne så länge. Har aldrig gjort det mer än en och annan fredagkväll när jag och sambon ska gå ut. Då kan hon få ligga själv från 20.00-01.00. Men det är inte såå ofta och det känns bättre att lämna henne kvällstid.

Min hund är med mig 24h per dygn. Jag vill ha det så och det tycker även min hund om. Om jag blir bortbjuden över en hel dag dit jag inte kan ta hunden med, tackar jag hellre nej än låter hunden ligga hemma. Är sambon hemma får han ta henne.
 
det är lugnt, myran! undrade bara vad jag sagt som skulle kunnat tolkas som att jag hade barn... :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 588
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 536
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 437
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 254
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp