Hund lämnad i bil

Är lite förbryllad över en grej idag. Vi har bilat runt och stannade idag till på ett ställe längs Göta kanal för att kolla slussning och äta glass. På parkeringen stod en bil från att vi kom tills vi åkte (Typ 1 timme) som innehöll en liten hund i en transportbur, finns dessutom risk att det var en valp, inte jätteung isf men ändå. Den skällde/pep nästan konstant. Liten glipa på övre delen av bakluckan, annars stängda fönster. Var typ 17-18 grader och växlande molnighet. Väntade kvar ett tag och hoppades att någon skulle komma, men till slut var vi tvungna att åka. Vi kände hur varmt det blivit i vår bil och det var varmt, men inte mer än att vi kunde sitta där med stängda dörrar ett tag för att känna efter. Vi kände att det var långt ifrån att typ knäcka en ruta eller ringa polisen, men skar i hjärtat att höra. :cry: Vi har inte hund själva men jag hade inte gjort så. Ingen annan verkade reagera. Överdriver jag? Vad hade ni gjort? Känner mig hemsk som inget gjorde men vet inte vad man skulle ha gjort...💔 finns många restauranger osv där så hade inte gått att leta ägaren.

Jag hade slagit på registreringsnumret och om möjligt försökt få tag på ett nummer till bilägaren. De gånger jag har behövt få tag på en bilägare (parkering så jag inte kommit ut, annan felparkering, jag som råkat repa en bil mmI) så har jag ännu inte bommat. Många har sina nummer på nätet och många heter hyfsat unika saker. En felringning eller två är inte heller hela världen (om personen typ råkar heta Bosse Svensson).
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 643
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 120
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Att man ska se upp med att lämna hunden i bilen sommartid vet väl alla som har hund? Men hur är det med att lämna hunden i bilen under...
2
Svar
31
· Visningar
3 793
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Får man krossa rutan på en bil om det sitter en hund i, även om det inte är varmt och hunden inte mår dåligt? Var in till stan en...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
14 238
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp