Bukefalos 28 år!

Hund manisk på reflexer och skuggor

Mirre

Trådstartare
Någon som har något tips om det här?

Föräldrarnas hund är som manisk på solkatter, reflexer och skuggor.
Det är extremt verkligen! En ohållbar situation eftersom han klättrar på väggarna för att han bara ska ha den där skuggan eller vad det nu är.

Han började med det efter att en person lyste med en sådan här laserpenna på golvet. Hunden jagade det såklart och sedan har det bara blivit värre. Hur tränar man bort det? Det är ett enormt stressbeteende
 
Sv: Hund manisk på reflexer och skuggor

Det bästa måste väl vara att bestämma sig för vad man vill ha av hunden istället. Lär hunden ett bra alternativ. Tex "Gå och lägg dig", lägg tillbaka hunden lugnt om den går upp. Belöna när hunden ligger och ignorerar. Är den extremt hysterisk får man belöna för minsta lilla den gör rätt. Efter en kort lyckad träning, ta bort hunden från rummet där det blir solreflexer och dyl. (Då jag antar att ingen sitter och skapar det med flit annat än i en träningssituation?)
 
Sv: Hund manisk på reflexer och skuggor

Det första jag funderar på är om hunden trivs med sitt liv? Är den aktiverad? Vad är det för ras?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
779
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 616
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 471
Senast: s957
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp