Bukefalos 28 år!

Hund med andningsproblem?

H

Hot Shot

Våran labbe på 11,5 år har nu under en tid andats konstigt. Det låter väldigt ansträngt och tungt när han blir till sig och när han anstränger sig på något sätt, t ex vid promenader. Han flåsar och låter som en människa med svår astma. I förrgår hostade han även upp slem.

Uppfödaren hade aldrig varit med om något liknande.

När vi var hos veterinären sist sa han att om det vore hjärtat skulle han nog hosta mer, speciellt på nätterna.

Ska in med honom igen någon dag och röntga lungorna på honom.

Någon som har varit med om något liknande eller tror sig veta vad det kan vara?

Tacksam för svar!
 
Sv: Hund med andningsproblem?

Det enda jag kan tänka på såhär direkt är hjärtat, men jag är ingen veterinär.....
Hoppas det löser sig med honom.
 
Sv: Hund med andningsproblem?

Inte för att vara oförskämd på nåt sätt, men är han tjock??

Överviktiga hundar blir lätt ansträngda och får lättare problem med sånt... Och 11 år och labbe är ingen omöjlig kombination för övervikt...

//E
 
Sv: Hund med andningsproblem?

Tumörer i lungorna har de symptom som du beskriver.Hoppas att det är något annat.
 
Sv: Hund med andningsproblem?

Tack för era svar!

Jo, han är lite överviktig, har varit det hela livet trots mkt motion och magert foder... :smirk:

Usch, det är inte roligt när djuren blir gamla... :cry:
 
Sv: Hund med andningsproblem?

Nu vet jag ej riktigt,men min hund har lungtumörer,och det som du beskriver låter mycket bekant.hoppas att det är något annat.annars kommer utgången inte att se bra ut tyvärr.lycka till
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vår hund, 12 år gammal, har börjat hosta. Det är en lite hes-aktig hosta, och ibland kan det låta som att hon får upp nånting i...
Svar
14
· Visningar
11 066
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 272
Katthälsa Hejsan! Vår älskade katt dog för snart två månader sen och vi vet inte vad som orsakade hennes tillstånd. Tänkte om någon här varit...
Svar
6
· Visningar
13 091
Senast: Emma81
·
Hästvård Ua vid utsläpp i torsdags. Vid intag låter ordentligt illa ur luftvägarna när ställer sig och äter i boxen (från golvet). Feberfri...
2
Svar
25
· Visningar
6 480
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp