Hund med lös blodig avföring

Vår ena hund fick en parasit som gjorde att mage/tarm ballade ur och hon inte ville äta.
Vi fick väldigt olika bud av olika veterinärer.
Canikur pro gav väl lite lindring. Men på vår tjej funkade Fortiflora bättre. Vi köpte skonkost av veterinären. Första vet rekommenderade Royal Canin Gastro Intestinal och Canikur PRO. Nästa veterinär rekommenderade Hills Gastro Intestinal och Fortiflora. Det senare funkade bättre på just vår tjej.
Att bara låta hunden vara utan mat tror jag inte alls på.
Hoppas det löser sig för er!
 
Nu verkar det ju ha löst sig för TS och dennes hund, men vill bara inflika att det inte är självklart att det funkar bra med kyckling och ris och att det kanske är dumt att testa nya saker när hunden är dålig i magen. Min förra hund, som i övrigt inte hade några särskilda magproblem, fick våldsamma diarréer, ibland med blodinblandning, av kyckling. Vanligtvis har man ju koll på sådant (lär sig den hårda vägen om inte annat), men brukar hunden inte vanligtvis äta kyckling (eller fisk, om det är det man provar med), så hade jag varit väldigt försiktig med att prova det på en hund som redan är dålig. Hade nog hellre försökt köra på "skonkostvarianten" av hundens vanliga mat (flera märken har ju sensitive-foder eller gastrointestinal-foder).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 247
Hundhälsa Unghunden här har kräkts ett antal gånger under förmiddagen - först kom ju hela frukosten upp i ett par omgångar, men sedan 12-tiden...
2
Svar
37
· Visningar
3 454
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 512
Senast: fejko
·
Hästvård Vi har ett föl som är fyra dagar gammalt. Tarmbäcket släppte efter ca 4 timmar med hjälp av Microlax. Hon hade sedan dom efterföljande...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Eloise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp