Hund och introducera katt.

zanzan

Trådstartare
Vi har två jack russell killar på två och ett halvt resp tre och ett halvt år. De är uppvuxna med katt som fanns på gården när de flyttade hit som valpar. Båda hundarna avgudade katten och det var ömsesidigt. Tyvärr var vi tvungna att avliva katten i julas pågrund av ålder.

Så nu till frågan, vi är sugna på att ta oss an en vuxen katt från katthem. Men funderar på vilket som är lättast att få hundarna att acceptera, en kattunge(kommer i så fall skaffa två ungar) eller en vuxen katt som är trygg i sig själv men kanske inte är hundvan.
 

Liknande trådar

Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 269
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Nu ska vi bli med katt, mannens syster med familj ska flytta och de kan inte ha sin katt med sig till sitt nya hem. De har frågat runt...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Lindon
·
Övr. Hund Vi får om ca sju veckor hem två kattungar. Kattungarna kommer från min svärmor så vi har ju möjlighet att träffa dem regelbundet fram...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: BobberiBoo
·
Övr. Hund Jag och min familj överlägger att skaffa en valp, det lutar isåfall mot dalmatiner men vi är inte helt säkra. Det som gör att vi tvekar...
Svar
15
· Visningar
1 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp