Bukefalos 28 år!

Hund och jobb

M

_malle__

Ni som har hund, hur jobbar ni? Hur gör ni med hunden under arbetstid?

Hundvakt/ hundgård/ hundkompis/ ensam hemma?
 
Sv: Hund och jobb

nu är jag student och har bara ganska korta föreläsningar, men när jag jobbade så jobbade jag skift och sambon dagtid. när det ändå körde ihop sig fick jag ordna hundvakt och någon gång har jag fått gå hem tidigare från jobbet.
 
Sv: Hund och jobb

Just nu är jag arbetslös och är hemma med hunden,
åker jag till stallet på dagen så är han med där.

När vi båda jobbade så hade sambon oftast med hunden i bilen
på jobbet ( jobbar som teletekniker )
Han har en bur i jobbilen till honom.
 
Sv: Hund och jobb

Jobbade med hästar, arbetslös för t.f, så hunden var med o sprang lös hela dagarna även i skogen när vi tränade.

Tror hon saknar den motionen nu :-)
 
Sv: Hund och jobb

Jag var sjukskriven + arbetslös tills han var 1 år, under den tiden var han med mej för det mesta och hos mamma när jag behövde hundvakt. Jag tränade honom på att vara ensam successivt, började väl med 5 sek ungefär.. :smirk:
Sen fick han vara själv om jag skulle gå o fika, åka iväg på bio eller så nån gång ibland.

Sen när jag började jobba gjorde jag så till att börja med att han var själv första halvan av dagen, sen åkte jag hem o hämtade honom på lunchen och han fick sitta i bilen den sista stunden. Ibland har jag haft med honom hela dagarna i bilen och varit ute med honom med 1,5 timmas mellanrum.

Båda varianterna har funkat bra men nu tycker jag det är lite kallt i bilen så jag provade att ha honom hemma hela dagen o det verkar han faktiskt trivas bättre med! :confused: Så nu gör vi så o det funkar faktiskt mkt bra.

Han är trygg i lägenheten o blir inte lätt uttråkad eller så, så jag har tur som har en sån hund. Sen är det lixom han som gäller när jag kommer hem, då är han med mej hela tiden, oftast är vi ute 3 - 4 timmar eftersom vi åker till stallet, rider ut osv.