Hund och katt!

W

Wishes

Min kära mor har skaffat en liten huskatthona på 13 v. Hon är jättefin men lite blyg till temp.
Nu är det så att hon har två hundar, dock kattvana.
Katten är ej uppvuxen med hund.
Problem:
Katten fräser och morrar så fort hon får syn på hundarna. Hon bet ena hunden (valpen) i nosen och valpen är nu rädd för henne, men är samtidigt jätteglad och vill fram. Men när hon börjar morra går hon o gömmer sig.

Hur skall vi få katten att acceptera hundarna?
Vi har låtit katten iakta hundarna på håll och sedan ökat avståndet, men hon fortsätter på samma vis.

Har ni några tips och råd?

Kan tillägga att vi även har haft min hundvana kattunge som stöd. Han är inte ett dugg rädd utan leker med valpen osv. men det verkar inte hjälpa!

Tacksam för svar!

MVH *wishes* :bump:
 
Vet inte hur länge sen det var hon fick hem katten.
Men ge det ti´d, katten kommer ju till en helt ny miljö utan vare sej mamma eller syskon. Dessutom finns det då stora konstiga djur som den aldrig sett förut.
Det är inte så konstigt att hon reagerar.
Som sagt ge det bara tid så tror jag att det kommer att lösa sig.
Lycka Till
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 083
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Vi har två jack russell killar på två och ett halvt resp tre och ett halvt år. De är uppvuxna med katt som fanns på gården när de...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: zanzan
·
Övr. Hund Hej! För att gå rakt på sak. Jag har en 6årig hanhund modell 35 kg och min pojkvän har en kattunge på 4 mån. Min hund har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 386
Senast: mandalaki
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp