Hund på jobb. Vilket yrke?

Jobbar som städerska och kunde tidigare ha med min på olika ställen där jag städade (kontor, industri, blandad kompott) sen ändrades tyvärr förutsättningarna.
Det var guld att kunna ha med honom 😊
 
Jag städar på ett äldreboende. När hon var valp byggde jag om städvagnen, så fick hon hänga på. Nu är hon 10 år, och dom flesta av åren är hon bara själv 3 tim om dagen, så då är hon hemma, då sambon och jag jobbar olika tider. Men behöver hantverkare eller annat in i lägenheten så får hon hänga med till jobbet och är då på kontoret och städcemtralen mere i källaren, och ibland får hon följa med och hälsa på boende.

Detta var ju då det gulligaste 🥺❤️
 
Nja, rätt arbetsgivare/chef, skulle jag säga, är det viktigaste. Min chef och kollegor står ut med både hår, grus och valpar som "renoverar". En hund jag hade var inte ens trevlig mot folk, men det gick det med. Fördelarna övervägde nackdelarna för chefen.

Men det är klart, det är lättare att hitta rätt arbetsgivare om man har en enkel hund.
Haha ja rätt chef kan ju vara smart!

Men det är ju inte bara att chefen ska gå med på det, det ska ju fungera också så hunden mår bra.

Allra bäst är så klart att bli egenföretagare så att man själv kan anpassa jobbet efter hunden! :idea:
 
Är personlig assistent och har kunnat ha med Ammo på mina två senaste jobb. Det är ju rätt olika beroende på var man jobbar, men just nu funkar det fint. Både min brukare och mina kollegor älskar honom (sjukt nog 😂 )
 
Mindre tippat är att en bekant är tandsköterska och kan ha med hunden på jobbet. Både hennes och hennes tandläkares hund är i lunchrummet.
 
Både jag och sambon jobbar som mjukvaruutvecklare. Sambon har fri tillgång till att ta med sig hund modell mindre som inte dtör arbetet till kontoret. Inget officiellt mot större hundar egentligen, men har mina misstankar om att ifall någon tar med sig typ en 8 månaders Leonbergerhane så skulle de tvingas sätta upp officiella hundpolicys. Jag är konsult och kan inte ta med hund om jag behöver åka till uppdragsgivare, kan inte heller ha med en hund regelbundet till konsultbolagets kontor. Men att ta med sig en liten väluppfostrad hund om allt kör ihop sig är okej enligt inofficiell praxis.
 
Jag jobbar som enhetschef inom LSS och kan ha med hunden på mitt kontor och på två av mina tre boenden. Där bor brukare som själva har hund.
Nu har jag bara med henne till kontoret eftersom jag inte vet hur dagarna kommer se ut när jag är ute på boendena, och hon tycker ju inte att det är särskilt lajbans med vare sig andra människor eller att bli lämnad ensam.
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 179
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp