Hund på jobb. Vilket yrke?

Jobbar som städerska och kunde tidigare ha med min på olika ställen där jag städade (kontor, industri, blandad kompott) sen ändrades tyvärr förutsättningarna.
Det var guld att kunna ha med honom 😊
 
Jag städar på ett äldreboende. När hon var valp byggde jag om städvagnen, så fick hon hänga på. Nu är hon 10 år, och dom flesta av åren är hon bara själv 3 tim om dagen, så då är hon hemma, då sambon och jag jobbar olika tider. Men behöver hantverkare eller annat in i lägenheten så får hon hänga med till jobbet och är då på kontoret och städcemtralen mere i källaren, och ibland får hon följa med och hälsa på boende.

Detta var ju då det gulligaste 🥺❤️
 
Nja, rätt arbetsgivare/chef, skulle jag säga, är det viktigaste. Min chef och kollegor står ut med både hår, grus och valpar som "renoverar". En hund jag hade var inte ens trevlig mot folk, men det gick det med. Fördelarna övervägde nackdelarna för chefen.

Men det är klart, det är lättare att hitta rätt arbetsgivare om man har en enkel hund.
Haha ja rätt chef kan ju vara smart!

Men det är ju inte bara att chefen ska gå med på det, det ska ju fungera också så hunden mår bra.

Allra bäst är så klart att bli egenföretagare så att man själv kan anpassa jobbet efter hunden! :idea:
 
Är personlig assistent och har kunnat ha med Ammo på mina två senaste jobb. Det är ju rätt olika beroende på var man jobbar, men just nu funkar det fint. Både min brukare och mina kollegor älskar honom (sjukt nog 😂 )
 
Mindre tippat är att en bekant är tandsköterska och kan ha med hunden på jobbet. Både hennes och hennes tandläkares hund är i lunchrummet.