Hund på motorcykeln

Ramona

Trådstartare
Någon här som tar med sig hunden på hojen?
Nu när jag blivit singel inser jag ju att det kommer att bli ett måste om jag vill åka ner till mina föräldrar och åka hoj med pappa. Alternativet är att köra upp hojen på hästsläpet och åka bil ner, men det känns mest bara krångligt.

Hur sitter era hundar på hojen? Föredrar ni tankväska eller att hunden sitter bakom? Vad för märke tycker ni bäst om? Det är en Jack Russell Terrier som nästan väger 8 kg. Typ 7,8 kg.
 
Någon här som tar med sig hunden på hojen?
Nu när jag blivit singel inser jag ju att det kommer att bli ett måste om jag vill åka ner till mina föräldrar och åka hoj med pappa. Alternativet är att köra upp hojen på hästsläpet och åka bil ner, men det känns mest bara krångligt.

Hur sitter era hundar på hojen? Föredrar ni tankväska eller att hunden sitter bakom? Vad för märke tycker ni bäst om? Det är en Jack Russell Terrier som nästan väger 8 kg. Typ 7,8 kg.

Mina föräldrar brukade ha med sin förra pudel förut. Hon satt framför pappa som körde har jag för mig... Kan luska ut mer idag om du vill? :)
 
Mina föräldrar brukade ha med sin förra pudel förut. Hon satt framför pappa som körde har jag för mig... Kan luska ut mer idag om du vill? :)
Jag testade faktiskt en väska på min hoj, utan hund, men det är väldigt tight framför mig. Får ha väskan bakom, men där tycker jag att det är lite smalt och lite vanskligt att sätta fast.

Är det ens moraliskt riktigt att ha hunden på motorcykeln? Man är ju mycket mer utsatt där. Och hunden har ju ingen hjälm eller skyddsgrejer, förutom väskan.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 069
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 642
Senast: Niyama
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 659
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 834
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp