Bukefalos 28 år!

Hund-sjuka!

S

SessCa

Jag vill ha hund! Nuuuuuuuu!!!
Det var 2 år sen jag fick ta bort min älskade ängel! Jag saknar henne så det gör ont i hela kroppen.
Jag saknar HUND så det svider i själen!
Nu börjar snart skolan också, då har jag inte tid. Men jag vill ha!
Hur gör/gjorde ni när ni inte haft hund och det suger i magen så det nästan gör ont.
Jag fördöker sitta hundvakt så mycket jag kan, lånar kompisarnas jyckar och hjälper en vännina som har problem med sin rottis.
Det tröstar lite.. men det fyller inte ut det tomrum som en kall nos i ansiktet gör kl 6 på morgonen!
 
Sv: Hund-sjuka!

Vet precis hur du känner. Jag har känt så nästan hela mitt liv, tills jag skaffade hund. :)

Det finns väl inte så mycket att göra när man håller på att längta ihjäl sig. Jag brukade planera jättemycket och drömma om vilken ras jag skulle ha, alla saker jag skulle ha till hunden, allt roligt vi skulle göra... :p
 
Sv: Hund-sjuka!

Det är sånt jag gör hela dagarna nu!
Har fina hundskålar, borstar, koppel och halsband som bara ligger och väntar.
Sovkorgen ligger inplastad på vinden och skriker: GE MIG EN HUND!!
 
Sv: Hund-sjuka!

Läste ditt ursprungsinlägg slarvigt..

Därför Raderar jag detta !
 
Senast ändrad:
Sv: Hund-sjuka!

Är man medveten om ansvaret man tar på sig när man köper hund är det inte så lätt..
 
Sv: Hund-sjuka!

Hoppas du får tid och möjlighet för att skaffa en vovve då :) fårstår din längtan :) Jag har nog lagt upp mitt liv efter mina djur, gett upp massor för att kunna ha dom :) mina små gullvoffsar (å kissemissar)...
 
Sv: Hund-sjuka!

velvet skrev:
Är man medveten om ansvaret man tar på sig när man köper hund är det inte så lätt..
Fan vilken onödig kommentar. Om man är gammal hundägare och har tid att gå ut med andras hundar osv har man ju tid att ha en egen, och mitt "Eller?" var ifall hon ska resa eller nåt annat stort hinder.
 
Sv: Hund-sjuka!

Hon skriver ju att honi nte har tid eftersom hon ska börja plugga. Och att passa andras hundar är inte samma sak som att ha en egen, nej.
 
Sv: Hund-sjuka!

Så du kunde inte ens hålla dig från att köpa saker? :D

Vet du vilken ras vill du ha?
 
Sv: Hund-sjuka!

vad gör du? jobbar, pluggar? hur har du tid att ha hund? *frågvisa jag*
lite nyfiken, vill ju också ha hund i framtiden :)
 
Sv: Hund-sjuka!

Jag pluggar ca 4 timmar i veckan.. resten av tiden är jag arbetslös. Så jag har väldigt mycket tid. :) Min pojkvän som jag har hunden med jobbar bara en dag i veckan.

Nästa termin ska vi antagligen plugga båda två, på heltid.
 
Sv: Hund-sjuka!

men, hur blir det med hundarna då? :confused:
hur har du tid? :crazy: :D
 
Sv: Hund-sjuka!

Man är ju inte i skolan på heltid, mycket gör man hemma om jag förstått det rätt..
Pojkvännen ska ha någon kurs på distans också. Blir det för mycket får jag helt enkelt hoppa av någon kurs och plugga på deltid istället.
 
Sv: Hund-sjuka!

många skaffar hund då dom studerar, det är inte många timmar per dag i plugget på univ-nivå, man pluggar mer hemma än i skolan har jag fått för mig :)

Och hur mysigt är det inte att ha en söt vovve i soffan bredvid sig då man sitter och läser tråkig studentlitteratur? :P och hundar är en bra ursäkt för att man ska ta paus från pluggandet och ta en lång promenad med massa bus :angel:
 
Sv: Hund-sjuka!

glee skrev:
Så du kunde inte ens hålla dig från att köpa saker? :D

Vet du vilken ras vill du ha?

Nej jag kan verkligen inte hålla mig. :D
Köper nya hundsaker mest hela tiden :angel:

Vill ha en Am. Staff eller Rottis!! :love:
Min låtsaspappa har haft uppfödning på rottwieler och jag är så förbannat kär i den rasen.

Det finns en två årig tik i trakten som behöver en helg-matte, men jag vågar inte ta henne då jag sett henne hugga handlöst mot en kille en gång. :(
Rent självförsvar från hundens sida, men eftersom jag har barn hemma ibland så passar det sig inte.
 
Sv: Hund-sjuka!

filiduttan skrev:
Hoppas du får tid och möjlighet för att skaffa en vovve då :) fårstår din längtan :) Jag har nog lagt upp mitt liv efter mina djur, gett upp massor för att kunna ha dom :) mina små gullvoffsar (å kissemissar)...


Hoppas verkligen också möjligheten kommer snart!
Har ju mina katter, dom fyller upp tomrummet en hel del. Älskar dom för att dom är just dom, men det är ju inte samma sak som en vovve..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 510
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Är just nu helt förstörd och förkrossad! Allt gick så otroligt fort och känns fortfarande så sjukt overkligt, men igår var jag tvungen...
2
Svar
20
· Visningar
3 111
Senast: Ajda
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 969
Senast: Motacilla
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 218
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp